۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۲:۵۵
کد خبر: 85262097
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تجمع حامیان فلسطین در لاهه + فیلم

۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۲:۵۵
کد خبر: 85262097
تجمع حامیان فلسطین در لاهه + فیلم

لندن - ایرنا – ده‌ها تن از حامیان فلسطین در اعتراض به حمله مرگبار رژیم صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» غزه که دستکم ۵۰۰ شهید برجای گذاشت، در لاهه تجمع کردند.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا، شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در هلند تجمع کرده و ضمن محکومیت کشتار مردم فلسطین، فریاد «الله اکبر» و «اسرائیل تروریست است» سردادند.

آن‌ها همچنین پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورده و خواستار ازادی فلسطین و توقف حمایت دولت‌های غربی از رژیم صهیونیستی شدند.

اشغالگران صهیونیست سه شنبه بیمارستان المعمدانی در غزه را بمباران کردند و در نتیجه این اقدام جنایتکارانه و بر اساس اعلام منابع خبری بیش از ۵۰۰ فلسطینی در این بیمارستان به شهادت رسیدند.

در پی این حادثه، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام و دیدار برنامه ریزی شده خود در روز چهارشنبه با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را لغو کرد. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) این جنایت را محکوم آن را مصداق بارز نسل‌کشی خواند.

دولت‌های غربی بدون محکوم کردن این حادثه هولناک، به واکنش‌های انفعالی درباره غیرقانونی بودن کشتار غیرنظامیان، بسنده کرده‌اند. آن‌ها از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌ و چشمان خود را به روی هزاران کشته و زخمی در نوار غزه بسته‌اند.

در همین حال روسیه و امارات متحده عربی خواستار تشکیل نشست اضطراری علنی شورای امنیت سازمان ملل شده‌اند. دیمیتری پولیانسکی معاون سفیر روسیه در سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی برابر با ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۵ مهرماه جاری گفت: روسیه و امارات متحده عربی در رابطه با حمله موشکی به بیمارستان غزه، خواستار تشکیل نشست علنی اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شده اند. ببینیم همکاران غربی ما چه واکنشی نسبت به این موضوع نشان خواهند داد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha