حرکت نمادین مسلمانان روسیه در حمایت از مردم غزه + فیلم

مسکو- ایرنا- جمعی از مسلمانان، علمای شیعه و سنی و سفیران کشورهای اسلامی در روسیه روز چهارشنبه با شرکت در آیین نمازجماعت در مسجد جامع مسکو، برای پایان آلام مردم مظلوم فلسطین دست به دعا برداشتند و جنایت شامگاه سه شنبه رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستانی در غزه را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، سفیران جمهوری اسلامی ایران، فلسطین، سوریه، عراق، ترکیه، پاکستان، یمن و افغانستان در این آیین، جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان المعمدانی و به شهادت رساندن غیرنظامیان را غیرقابل توجیه و بر خلاف اصول و ارزش های اخلاقی و انسانی مورد ادعای غرب و حامیان این رژیم دانستند.
علیرضا فخاری استاندار تهران نیز که در راستای توسعه مناسبات بین استانی و در رأس هیاتی از مدیران بخش‌های دولتی و فعالان اقتصادی به مسکو سفر کرده است، نیز دراین آیین حضور داشت. 

حرکت نمادین مسلمانان روسیه در حمایت از مردم غزه

مسلمانان حاضر در این آیین با دردست داشتن پرچم فلسطین و تصاویری از مظلومیت مردم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، فاجعه انسانی در بیمارستان المعمدانی غزه را تسلیت گفتند و با مردم فلسطین، ابراز همدردی کردند.

حرکت نمادین مسلمانان روسیه در حمایت از مردم غزه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در سخنانی در این آیین با بیان اینکه مسأله امروز فلسطین، تنها به مسلمانان، اعراب و یا موحدان جهان محدود نیست، تأکید کرد: مسأله امروز فلسطین، مسأله جهان بشریت است و همه باید بپا خیزیم و در این میان آنچه مسلم است، تنها راه رهایی فلسطین و پس گرفتن سرزمین‌های اشغالی، مقاومت و ایستادگی است.
کاظم جلالی، به شهادت رسیدن انسان‌های بیگناه در حمله به بیمارستان المعدانی در شهر غزه را فاجعه‌ای برای انسانیت توصیف کرد و گفت: این حجم بزرگ از جنایت و قساوت و اوج عدم انسانیت و ناجوانمردی، مایه شرمساری و گویای آن است که رژیم صهیونیستی قابل مذاکره نیست چرا که اساسا دنبال صلح و ثبات نیست.

حرکت نمادین مسلمانان روسیه در حمایت از مردم غزه

سفیر ایران در روسیه با تشکر از مواضع اصولی رئیس‌جمهوری،‌ دیگر مسئولان، مفتی و علمای بزرگ روسیه درباره وقایع اخیر فلسطین گفت‌: امیدوار هستیم که این وقایع، بشریت را از خواب و غفلت بیدار کند.
جلالی گفت: امروز همه مسلمانان جهان از رژیم صهیونیستی متنفر هستند، پس جهان اسلام توانمند، می‌تواند فلسطین را آزاد کند،‌ در این راستا باید همه به مقاومت بپیوندیم و در کنار مردم مظلوم فلسطین باشیم.
سفیر ایران در روسیه، جنایت رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی را تداوم ۷۵ سال ظلم و جنایت و نسل‌کشی فلسطینیان عنوان کرد و گفت : امروز زمان وحدت و یکپارچگی مسلمانان برای محو این غده سرطانی فرارسیده است.
وی با برشمردن جنایات صهیونیست‌ها در دهه‌های اخیر گفت: همه این جنایت‌ها با همراهی و نظر مستقیم آمریکا علیه ملت مظلوم فلسطین انجام می‌شود.

حرکت نمادین مسلمانان روسیه در حمایت از مردم غزه

در این آیین که به دعوت اداره دینی مسلمانان روسیه برپا شد، پیام راویل عین الدین رئیس شورای مفتیان این کشور قرائت شد که در آن آمده بود: جامعه بین‌المللی و همه افراد دارای حسن نیت باید تجاوز، محاصره و اشغال سرزمین‌های فلسطینیان را محکوم کنند و اسرائیل را به اجرای قطعنامه سازمان ملل متحد در زمینه ایجاد دولت فلسطین مجبور کنند.
رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه در ادامه اقدامات اثرگذار سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و دیگر مجامع بین‌المللی را برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین را خواستار شد.
دمیر محی‌الدینوف معاون اول مفتی اعظم مسلمانان روسیه نیز درباره هدف از برگزاری این آیین در مسجد جامع مسکو گفت: سلمانان و همه انسان‌های آزاده جهان نباید در برابر وقوع این جنایات ساکت بمانند، از این رو،‌ما امروز ضمن اعلام می‌کنیم که در غم مردم فلسطین شریک هستیم و در سوگ از دست دادن این عزیزان سوگواری می‌کنیم.

عبدالحافظ نوفل سفیر فلسطین در روسیه نیز در این آیین گفت: جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان المعمدانی فاقد هرگونه توجیهی است و انتظار است دولت‌های عربی و اسلامی به این اقدامات اسرائیل خاتمه دهند.
نوفل خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر جنایت علیه مردم غیرنظامی و بدون سلاح فلسطین را شدت بخشیده است که برگه سیاه دیگری در تاریخ این رژیم در طول ۷۵ سال مبارزه مردم فلسطین محسوب می‌شود.

حرکت نمادین مسلمانان روسیه در حمایت از مردم غزه

بشار جعفری سفیر سوریه در مسکو نیز در سخنانی در این آیین از حمایت‌های غرب از رژیم صهیونیستی و تلاش برای موجه نشان دادن جنایات این رژیم در فلسطین انتقاد کرد و توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه را خواستار شد.
در این آیین، برخی دیگر از سفیران و نمایندگان هیات‌های دیپلماتیک از کشورهای اسلامی نیز جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

حرکت نمادین مسلمانان روسیه در حمایت از مردم غزه

پرچم سفارت ایران در روسیه به نشانه همدردی با مردم غزه
بنا بر خبر دیگری، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو به احترام هزاران شهید بی گناه کشتار رژیم صهونیستی در غزه، به ویژه شهدای بیمارستان المعمدانی، پرچم ایران را به حالت نیمه افراشته درآورد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از ۱۵مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی‌نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.
رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر شده و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیرانسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.
جنایات صهیونیست‌ها در غزه در حالی وارد دوازدهمین روز خود شده که دیشب یک نمونه دیگر از حقوق بشر صهیونیستی با بمباران وحشیانه بیمارستان المعمدانی غزه و به خاک و خون کشیده شدن مجروحان بستری و مردم پناه برده به آنجا دوباره به نمایش درآمد، جنایتی که کشورهای غربی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان با تمام توان از اسراییل حمایت کردند.
اشغالگران صهیونیست سه‌شنبه در اقدامی جنایتکارانه با بمباران بیمارستان المعمدانی غزه یکهزار فلسطینی را به شهادت رساندند. شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه به سه هزار و ۳۰۰ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha