قلعه‌نویی:مجامع بین‌الملل نسبت به کشتار مردم غزه ورود کنند/بازی با تیم‌های بزرگ هزینه دارد

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی فوتبال کشتار مردم بی‌گناه مردم فلسطین توسط رژیم اشغال‌گر قدس را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال بعد از پیروزی ۴ بر صفر شاگردانش مقابل تیم ملی قطر در تورنمنت چهارجانبه اردن ضمن قدردانی از بازیکنان ایران، کشتار مردم بی‌گناه فلسطین را محکوم کرد و گفت: بعد از بازی خبر بسیار ناگوار بمب‌باران و کشتار مردم مظلوم غزه را شنیدیم و توقع‌مان این است که مجمامع بین‌المللی به این ماجرا ورود کنند. اتفاق ناگوار دیگر مصدومیت پورعلی‌گنجی بود که امیدواریم نگران‌کننده نباشد.

وی افزود: از بازیکنانم ممنونم که خوب دویدند و خوب تلاش کردند. بازی بسیار خوبی به خصوص در نیمه دوم داشتیم. تغییراتی نسبت به بازی اول داشتیم اما کیفیت زمین مناسب نبود و اجازه نمی‌دادند ما بازی خود را آن‌طور که باید و شاید به نمایش بگذاریم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: قطر قهرمان دوره قبل جام ملت‌هاست و مربی بزرگی مثل کارلوس کی‌روش را روی نیمکت دارد اما بچه‌های ما طوری بازی کردند و ساختار دفاعی ما به‌گونه‌ای بود که حتی یک موقعیت هم برای تیم قدری که قهرمان جام ملت‌ها شده بود، نداد.

قلعه‌نویی گفت: موقعیت‌های زیادی داشتیم و فکر می‌کنم در نیمه اول یک پنالتی ما را نگرفتند و نسبت به تیم ما کم لطفی شد. این در حالی است که در بازی قبل یک پنالتی که نبود را گرفتند. در مجموع از بازیکنانم ممنونم که دویدند و جنگیدند.

سرمربی تیم ملی فوتبال در واکنش به برخی نقدها ادامه داد: روی صحبت من با عزیزانی است که انتقاد می‌کنند. نزدیک به سه ماه تا شروع جام ملت‌ها فرصت داریم. تاج و فدراسیون فوتبال با وجود تحریم‌ها نهایت تلاش‌شان را برای حمایت از تیم ملی انجام می‌دهند. اعزام تیم‌ها هزینه‌بر است و مدتی است که کادر فنی پول نگرفته و بچه‌ها پاداش دریافت نکرده‌اند. همه این‌ها را کنار بگذاریم، در این فضا برخی نقد هم می‌کنند. بدون نقد پیشرفتی به‌دست نمی‌آید اما نقد سازنده و نه مغرضانه. نقد مغرضانه به تیم ملی ضربه می‌زند. درحال حاضر کیومرث هاشمی (وزیر ورزش و جوانان) نقش پدر ورزش را دارد و باید به مسائل ورود کند. ما تمام توان‌مان را گذاشته‌ایم و من خیلی هم کوچک هستم و اگر کسی هست تیم را به او تحویل می‌دهیم و مخلصش هم هستم؛ پولی هم که نگرفته‌ام. حب و بغض‌ها را کنار بگذارند و برای خدمت بیایند. ما می‌دانیم تیم‌مان ایراد دارد. مگه می‌شود تیمی ایراد نداشته باشد؟ تیم منچسترسیتی سال گذشته چند جام برد و حالا با چند باخت روبه‌رو شده. این دیگر فوتبال است. باز هم می‌گویم اگر کسی هست، بیاید و تیم را تحویلش می‌دهم. این وظیفه ماست. مردم ولی‌نعمت ما هستند. ما در شرایط سخت آمدیم و هیچ ادعایی هم نداشتیم.

قلعه‌نویی در پاسخ به این که آیا به اهداف تاکتیکی مدنظرش رسیده یا خیر گفت: یک مربی نیاز به ۳ الی ۴ سال زمان دارد و با ۵ الی ۶ ماه نمی‌شود کاری کرد. البته اگر بازی اول با بازی دوم را مقایسه کنید، متوجه پیشرفت‌ها می‌شوید. کی‌روش نزدیک به ۱۰ سال سرمربی تیم ملی ایران بود و به اهدافی که می‌خواست، رسید. در حال حاضر شرایط تیم خیلی بهتر شده و ما به دنبال آن هستیم که از یک نگرش دفاعی به بازی هجومی برسیم. اعتقاد من این است که این تیم هرچه با تیم‌های بزرگ‌تر بازی کند، کیفیت بازی‌مان بهتر می‌شود. بسیار علاقه دارم که با ژاپن، استرالیا و کره بازی کنیم و اگر هم باختیم، باختیم. مگر در دوره قبل حتی بدون لژیونرها با مکزیک بازی نکردیم؟ رقم خوردن چنین اتفاقاتی را دوست داریم حالا اگر کسی دارد، یکی، ۲ میلیون دلار بدهد و ما با کمال میل با تیم‌های بزرگ بازی می‌کنیم. در حال حاضر فدراسیون تحریم است، پول ندارد و همین تورنمنت‌ها را هم با مشکلات برگزار می‌شود ولی خوشحالم که در هر اردو بهتر می‌شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha