۴۸ هزار تن گندم از استان مرکزی به سایر استان‌های کشور ارسال شد

اراک - ایرنا - سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ۴۸ هزار تن گندم امسال از این استان به سایر استان‌های کشور ارسال شد.

«وحید کریمی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این میزان گندم امسال به استان‌های اصفهان، البرز، تهران، قم، مازندران، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی ارسال شده‌ است.

وی ادامه داد: ۴۳ هزار تن گندم کیفی نیز امسال در راستای اختلاط با گندم تولیدی استان مرکزی و برای ارتقای کیفیت آرد و نان استان به استان وارد شده‌ است.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲۵۵ هزار و ۶۱۸ تن گندم امسال از گندمکاران استان خریداری شد که تاکنون ۷۵ درصد طلب این قشر پرداخت شده و بقیه طلب گندمکاران در چند روز آینده پرداخت می‌شود.

کریمی گفت: ۲۸ مرکز خرید امسال وظیفه تحویل و خرید گندم کشاورزان را در شهرستان‌های مختلف استان مرکزی برعهده داشتند و هشت هزار و ۴۰۰ نفر در زمینه تحویل و خرید محصول گندمکاران استان فعال بودند.

استان مرکزی به‌عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha