به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ منصور بارانی روز چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک گنبدکاووس بدون اشاره به آمار اظهار کرد: ارتقای فرهنگ و رفتار ترافیکی شهروندان، اصلاح برخی نقاط حادثه خیز و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از دلائل اصلی کاهش تصادفات درون شهری گنبدکاووس است.
وی افزود: در شهر گنبدکاووس و از سالهای گذشته پنج نقطه حادثه خیز وجود داشت که با ارائه نقطه نظرات کارشناسی راهنمایی و رانندگی، مساعدت اعضای شورای ترافیک و همراهی و تلاش اعضای شورای اسلامی و شهرداری ۲ نقطه آن اصلاح شد.
سرهنگ بارانی اضافه کرد: هنوز سه نقطه حادثه خیز دیگر در گنبدکاووس شامل مقابل جایگاه سوخت مرکزی این شهر که لازمه آن اجرای طرح هندسی میدان امام حسین (ع) است، مقابل کارخانه یخ و خیابان شکوفه که نیاز به احداث میدان دارد و احداث چند دوربرگردان استاندارد در بلوار سپهبد شهید صیاد شیرازی باقی مانده است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گنبدکاووس ادامه داد: یکطرفه کردن سه خیابان «سرباز، شهدای غربی و سمیه» این شهر سبب کاهش بی انضباطی و گرههای ترافیکی در این سه نقطه شد.
وی گفت: هدف اصلی اجرای طرحهای ترافیکی یا اصلاح نقاط حادثه خیز، بهبود ترافیک و کاهش تصادفات رانندگی است که در نهایت رضایت عمومی را به همراه خواهد داشت.
سرهنگ بارانی افزود: ممکن است اجرای طرحهای ترافیکی برای برخی اهالی و کسبه یک خیابان مشکلاتی را ایجاد کند اما هدف نهایی اجرای آن، بهبود ترافیک، کاهش سوانح رانندگی و رضایت عمومی مردم است.
گنبدکاووس افزون بر ۱۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.
نظر شما