۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85262621
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

باران‌های شدید رگباری در گیلان خسارتی نداشت

۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبر: 85262621
باران‌های شدید رگباری در گیلان خسارتی نداشت

رشت - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: باران‌های شدید رگباری و آبگرفتگی مقعطی در سه شهر رشت، لنگرود و رودسر خسارتی نداشت.

امیر مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش‌های شدید رگباری شامگاه گذشته در رشت موجب آبگرفتگی تعدادی از خیابان‌های این شهر شده بود که با حضور به موقع نیروهای خدماتی برای رفع آبگرفتگی‌ها اقدام شد.

وی ریزش برگ‌های پائیزی و بسته شدن خروجی برای برون رفت آب‌های سطحی را دلیلی برای این آبگرفتگی عنوان کرد و ادامه داد: این آبگرفتگی‌ها از شامگاه گذشته با تلاش نیروهای خدماتی رفع شده و صبح امروز مشکلی برای شهروندان ایجاد نشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در ادامه با اشاره به آبگرفتگی در بخشی از خیابان‌های شهرستان‌های لنگرود و رودسر در پی بارش‌های شدید شامگاه گذشته در این استان خاطر نشان کرد: آبگرفتگی در این شهرستان‌ها نیز خسارتی به زیرساخت‌ ها وارد نکرده است.

مرادی با تاکید بر این موضوع که در شهرستان‌های یادشده مشکلی وجود ندارد، اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های دریافتی از شهرداران رودسر و لنگرود آبگرفتگی‌ها مرتفع شده و وضعیت عادی است.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گیلان برای بارش‌های شدید و رگباری در استان از (عصر روز گذشته تا صبح امروز) اظهار داشت: بر این اساس جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری تشکیل شد و آمادگی لازم از قبل وجود داشت.

مرادی در ادامه با بیان اینکه در زمان حاضر بارندگی‌در گیلان قطع شده و از عصر فردا (پنجشنبه) شاهد بارش‌های دیگری خواهیم بود، اضافه کرد: در این ارتباط نیز آمادگی لازم وجود دارد ضمن اینکه از مردم درخواست می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

بیشترین بارندگی با ۱۱۷ میلمیتر در شهرستان لنگرود ثبت شد

کارشناس هواشناسی گیلان نیز درباره بارندگی‌های شدید شامگاه گذشته به خبرنگار ایرنا گفت: بیشترین بارندگی از عصر روز گذشته تا صبح امروز مربوط به شهرستان لنگرود با ۱۱۷ میلیمتر گزارش شده است.

سمانه نگاه با بیان اینکه شهرستان رودسر با ۶۸ میلمیتر بعد از لنگرود بیشترین بارندگی را داشت، افزود: طی مدت یادشده در رشت نیز ۵۰ میلمیتر باران ثبت شده است.

وی با اشاره به خروج تدریجی این سامانه بارشی از صبح امروز خاطر نشان کرد: برای استان گیلان،از امروز تا عصر فردا کاهش ابر و هوای نسبتا پایدار پیش بینی شده است.

کارشناس هواشناسی استان گیلان اظهار کرد: ورود سامانه بارشی جدیدی از بعداظهر فردا (پنجشنبه) به استان پیش بینی شده که بر این اساس امروز هشدار سطح زرد صادر شده که در صورت تقویت سامانه هشدار نارنجی اعلام می‌شود.

نگاه اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته اسب وونی تالش با هفت درجه خنک ترین و ماسال با ۲۸ درجه گرمترین مناطق استان گیلان را به خود اختصاص دادند.

هواشاسی گیلان پیش از این نسبت به بارش های شدید هشدار نارنجی صادر کرده بود.

بیشتر بخوانید:

گیلان بارانی می‌شود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha