‌۱۰ هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان پیشرفت اعزام می‌شوند

تهران - ایرنا - دوره جدید اردوهای راهیان پیشرفت‌ ویژه دانش‌آموزان مدارس غیردولتی، هیات امنایی و شاهد آغاز شد و قرار است ‌۱۰ هزار دانش‌آموز در این دوره مشارکت کنند.

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، مجتبی باستان رییس سازمان بسیج دانش آموزی در آیین افتتاحیه دور جدید اردوهای راهیان پیشرفت نورانی که روز چهارشنبه در پارک ملی هوافضای سپاه پاسداران برگزار شد، گفت: در این دوره سعی بر این است که ۱۰ هزار دانش‌آموز از مدارس غیرانتفاعی، هیات امنایی و مدارس شاهد به این اردوها اعزام شوند.

وی هدف از این اردوها را بیشتر شدن موقعیت‌های یادگیری برای دانش آموزان در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و افزود: طراحی این اردوها همچنین لبیک به پویش مهر رییس جمهور درخصوص روایت دستاوردهای کشورمان است.

در ادامه این مراسم اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که نخبگان دانش‌آموز دارای استعدادهای بسیاری هستند، خطاب به دانش آموزان گفت: بیش از ۱۶‌ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور داریم و شاید نتوانیم موقعیتی مانند اردوی راهیان پیشرفت را برای همه آن‌ها فراهم کنیم، اما شما که‌ اکنون از این موقعیت بهره می‌برید، غرور، عزت و افتخاراتی را که می‌بینید برای دوستان، همکلاسی‌ها و باقی دانش‌آموزان ایران اسلامی شرح دهید.

وی افزود: دستاوردها و پیشرفت‌ها را با چشم دل ببینید و ایمان، عشق، تقوا و فضلیتی که وجود دارد را برای دوستان خود بازگو کنید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به جنگ غزه و جنایات رژیم اشغالگر قدس، افزود: بدترین فجایع را طی چند وقت اخیر شاهد بودیم و شب گذشته نیز یکی از بزرگترین جنایت‌های تاریخ را این رژیم غاصب رقم زد، اما همانطور که حضرت علی (ع) فرمودند "یَوْمُ آلْمَظْلُومِ عَلَی الظَّالِمِ أَشَدُّ مِنْ یَوْمِ الظَّالِمِ عَلَی آلْمَظْلُومِ"، روز انتقام مظلوم از ظالم، شدیدتر از روز ستم کردن ظالم بر مظلوم است. ‌ما منتظر آن روز هستیم.

در ادامه زهرا پناهی‌روا، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه نیاز است تا دانش‌آموزان از دستاوردها و اتفاقات خوب کشور آگاهی پیدا کنند، اظهار کرد: جهاد تبیین و بیان روایت‌ها از جمله وظایفی است که دانش‌آموزان در انجام آن‌ها باید هوشیار باشند.

وی افزود: افتخارآفرینی‌ها را به یکدیگر انتقال دهید چراکه رسالت ما انجام این کار است. امید است اردوهای به‌یادماندنی را شاهد باشیم و از این طریق راه شهدا ادامه یابد.

اردوی راهیان پیشرفت مجتبی باستان اصغر باقرزاده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha