دانش‌آموزان در "پویش مهر" از مراکز پیشرفت بازدید می‌کنند

تهران- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی برای برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت خبر داد و گفت: برای تحقق «پویش مهر» دانش آموزان باید مصادیق پیشرفت کشور در عرصه های مختلف را مشاهده کنند.

به گزارش ایرنا، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید مدارس سراسر کشور در حالی ابتدای مهرماه امسال نواخته شده که رئیس جمهور در یک ابتکار جدید «پویش مهر» را جایگزین «پرسش مهر» کرد و از دانش آموزان خواست تا پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف را مشاهده کرده و آن را بیان کنند.

آیت الله رئیسی در توضیح آن خطاب به دانش آموزان گفت: شما در روزهای اول پیروزی انقلاب نبودید، اما خوب است که از وضع گذشته باخبر بشوید و بدانید که چه وضعی داشتیم و الان کجا هستیم و در آینده باید چه مسیری را طی کنیم. برای اینکه بدانید در گذشته کجا بودیم، اکنون در چه جایگاهی هستیم و مسیر آینده کدام است، می‌توانید پیشرفت‌های کشور را به تصویر بکشید. حتماً شهر و روستای شما پیشرفت‌هایی داشته و مجموعه کشور به رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان ایجاد کردند، پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته است.

در این راستا محورهایی مانند امیدواری دانش‌آموزان نسبت به آینده و پیشرفت کشور، اهمیت بیان روایت پیشرفت برای دانش‌آموزان، بسیج انگیزه‌های دانش‌آموزان برای پیشرفت ایران قوی و تشویق دانش‌آموزان برای روایت خلاقانه و هنرمندانه برداشت می‌شود که آموزش و پرورش باید برای این مسائل راهبردهایی در نظر گیرد.

دانش‌آموزان در "پویش مهر" از مراکز پیشرفت بازدید می‌کنند

در این راستا معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار جامعه ایرنا اظهار داشت: براساس «پویش مهر» دانش‌آموزان باید بیشتر از مراکز پیشرفت بازدید کنند زیرا این پویش جنبه نظری کار را کم می‌کند تا بیشتر به جنبه علمی و عملی آن پرداخته شود.

اصغرباقرزاده درباره تاثیر «پویش مهر» رئیس جمهور بر روند فعالیت‌های دانش‌آموزان و معلمان توضیح داد: «پرسش» ناظر به مطالعه و بیان یک سری مسائل و «پویش» ناظر به یک سری عملیات و اقدامات عملی است.

وی افزود: در «پویش مهر» در واقع دانش‌آموزان باید خودشان یک بررسی میدانی درباره پیشرفت های صورت گرفته در محله، منطقه، روستا، شهر و کشور داشته باشند و مناطق کشور را به درستی ببینند و مصادیق پیشرفتی را که مشاهده می‌کنند، با بیان یا یک رویداد فرهنگی و هنری به تصویر بکشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «پویش مهر» نظام تعلیم و تربیت را موظف می‌کند دانش‌آموزان را بیشتر به مراکز پیشرفت در حوزه‌های مختلف ببرند از این رو امسال یکی از برنامه‌های محوری وزارت آموزش و پرورش برگزاری اردوهای یک روزه یا چند روزه از جمله اردوهای راهیان پیشرفت است.

باقرزاده درباره تاثیر «پویش مهر» در روایت پیشرفت برای دانش‌آموزان گفت: اگر کسی چیزی را نبیند نمی‌تواند روایت کند، دیدن صرف هم کافی نیست و دانش‌آموزان باید در موقعیت مناسب برای درک پیشرفت های صورت گرفته، قرار گیرند.

وی ادامه داد: دانش آموزانی که مراکز پیشرفت را از نزدیک می‌بینند، به راحتی می‌توانند به روایت این امور بپردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha