جزئیات دیدار وزیر آموزش و پرورش با نمایندگان مجلس

تهران- ایرنا- معاون پارلمانی رئیس جمهور از دیدار دیروز تعدادی از نمایندگان با وزیر آموزش و پرورش در دفتر دولت در مجلس خبر داد و گفت: نمایندگان از توضیحات صحرایی در خصوص رفع مشکل کمبود معلم استقبال کردند.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه نشست امروز چهارشنبه ۲۶ مهر ماه هیأت وزیران در گفت وگو با خبرنگار دولت ایرنا با اشاره به اینکه تأکید ما به مقامات این است که به کارهای نمایندگان که عمدتا منافع عمومی مردم است، رسیدگی شود، افزود: دیروز آقای صحرایی وزیر آموزش و پرورش در مجلس حاضر شده بود و در اتاق دولت با وزرا گفت وگو کرد.

وی تصریح کرد: در این دیدار صحرایی به سؤالات نمایندگان مجلس درباره کمبود معلم پاسخ و توضیح داد که نتایج آزمون استخدام دبیری به زودی اعلام شده و کمبود معلم هم برطرف می شود و نمایندگان نیز از اظهارات وی استقبال کردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین درباره مطرح شدن بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز توضیح داد: سوالی از سوی یکی از نمایندگان مردم تهران در مجلس مطرح و جلساتی گذاشته و توضیحات دولت هم ارائه شد.

حسینی خاطرنشان کرد: نگرانی مجلس این بود که در شروع سال تحصیلی برخی مدارس معلم ندارند که آموزش و پرورش در تلاش برای حل این مسأله است و سازمان سنجش هم آزمونی برگزار کرده و خلاء کمبود معلم رفع می‌شود.

وی در خصوص ابراز گلایه برخی وزرا و معاونان پارلمانی دستگاه های اجرایی نسبت به منع حضور آنها در مجلس در ایام بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه و نیز لایحه بودجه سال آینده اظهار کرد: ما هم با رئیس مجلس و رئیس جمهور صحبت کرده ایم که وزرا هر زمانی که خواستند در مجلس حاضر شوند و منعی در این خصوص وجود نداشته باشد.

وی افزود: منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه چون مسئولیت تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه و رسیدگی به آن در مجلس به نمایندگی از دولت را بر عهده دارد، اعلام کرده بود اگر در این ایام (رسیدگی به لایحه برنامه) مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی بخواهند در مجلس حضور داشته باشند و نظرات خود را اعمال کنند، به نتیجه مطلوب نمی رسیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: در حال حاضر هم برخی پیشنهادهایی که نمایندگان در هنگام بررسی مواد و بندهای لایحه برنامه مطرح می‌کنند، نظرات دستگاه های اجرایی است که زمان بررسی را طولانی می کند لذا یک محدودیت ایجاد شده تا مسئولان در مجلس نباشند اما در موارد خاص امکان حضور داشته باشند.

حسینی اضافه کرد: به عنوان مثال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست مربوط به رسیدگی به فصل ارتباطات لایحه برنامه هفتم در صحن مجلس حاضر شد و توضیحات تخصصی را ارائه کرد و تاکید بر این است که در مباحث تخصصی وزرا حاضر شوند.

وی بیان داشت: دیروز که موضوع رسیدگی به مسأله بهداشت و درمان بود با آقای عین اللهی وزیر بهداشت و درمان تماس گرفتم که در مجلس حضور یابد و نظرات دقیق کارشناسی را مطرح کند که وی به دلیل برنامه دیدار با رهبر معظم انقلاب امکان حضور را پیدا نکرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: همچنین قرار بود وزیر راه و شهرسازی در نشست علنی مجلس در هنگام بررسی موضوع مسکن و ترانزیت حاضر شود ولی به دلیل کار دیگری که پیش آمد امکان حضور در مجلس را نداشت.

به گفته حسینی وزرا از آنجا که مشغله کاری زیادی داشته و جلسات متعددی دارند و باید به سفرهای داخلی و خارجی برسند؛ تنها مساله ای که به وزرا گفته شده، این است که آنچه در لایحه آمده را تبیین و از آن دفاع کنند و نظری خلاف نظر دولت اعلام نشود چون دولت مجموعه وزراست و فرد خاصی نیست و باید این هماهنگی و انسجام وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر معاونان پارلمانی وزرا اجازه ورود به صحن را ندارند اما پس از پایان جلسه نوبت صبح می توانند با نمایندگان دیدار و گفت وگو کنند و در برخی موارد وزرا هم شخصا حضور می یابند، بنابراین ارتباطات وزرا با نمایندگان مجلس برقرار است و یا بعضا نمایندگان مجلس در وزارتخانه ها حاضر می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha