شهردار کرمان: سرمایه‌گذاران برای ورود به پروژه‌های شهری بی‌اعتماد هستند

کرمان- ایرنا- شهردار کرمان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران بی‌اعتمادی بسیار زیادی به سرمایه‌گذاری در این شهر و شهرداری دارند، گفت: بازگرداندن سرمایه‌گذاران به میز سرمایه‌گذاری بسیار کار دشواری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید شعرباف روز چهارشنبه در نشست تشریح پروژه‌های سرمایه‌گذاری و بهبود فرایندها و الکترونیکی‌شدن ارائه خدمات به شهروندان (پلتفرم کرمان من) افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری اتفاقات خوبی در استان کرمان افتاده و در سال جاری برای نخستین بار، سرمایه‌گذاری وارد ردیف‌های بودجه شده است.

وی ادامه داد: شهرداری کرمان متعهد است همانگونه که بر سایر ردیف‌های بودجه نظارت می‌کند و در انتها گزارش می‌دهد در حوزه سرمایه‌گذاری نیز گزارش عملکرد ارائه دهد.

شهردار کرمان تصریح کرد: شهرداری معتقد است باید حداقل چهار هزار میلیارد ریال در بودجه ۱۴۰۲ از قِبل آورده‌ها پروژه سرمایه‌گذاری جدید و سودده را در شهر کرمان منعقد کند.

وی با اشاره به اینکه عایدی مستقیم پروژه‌های سرمایه‌گذاری برای مدیریت فعلی شهر کرمان نخواهد بود، تصریح کرد: بعضی از این پروژه‌های سرمایه‌گذاری چندین سال زمان ساخت و بهره‌برداری دارند اما ظرفیتی را در اختیار مدیریت شهری آینده قرار خواهند داد.

شهردار کرمان: سرمایه‌گذاران برای ورود به پروژه‌های شهری بی‌اعتماد هستند

شعرباف با اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه پلتفرم "کرمان من" در شهرداری انجام شده بود، گفت: در گذشته الکترونیکی نبودن بسیاری از فرایندها و خدمات شهری زمینه فساد را در شهرداری کرمان فراهم کرده بود اما با الکترونیکی شدن این فرایندها علاوه بر رضایت مردم زمینه‌های فساد نیز کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به امکانات خوبی که پلتفرم کرمان من در حوزه های مختلف شهری به ویژه حوزه آسفالت معابر و خیابان‌ها فراهم کرده است، اظهارداشت: امروز ما با جزییات متر می دانیم اگر در سال جاری آسفالتی انجام دادیم در کدام معبر است و همه شهروندان می‌توانند با یک کیو. آر. کد ساده این اتفاق را رصد کنند.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه در ۶ ماه گذشته چندین خدمت جدید به پلتفرم کرمان من افزوده شده است، گفت: اتصال مستقیم پلتفرم کرمان من به سرورهای اصلی شهرداری در دستور کار است تا شهروندان با یک احراز هویت ساده بتوانند به هر چیزی که در شهر نیاز دارند، دسترسی پیدا کنند.

وی گفت: استعلامات بین دستگاهی برای شهروندان بسیار اذیت کننده است و وقت زیادی را می‌گیرد که در این راستا تمرکز جدی برای الکترونیکی کردن این استعلامات وجود دارد.

جذب سرمایه‌گذار برای تکمیل حلقه مفقوده پروژه‌های شهری

شهردار کرمان: سرمایه‌گذاران برای ورود به پروژه‌های شهری بی‌اعتماد هستند

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری کرمان نیز در این نشست افزود: با توجه به رویکرد شهردار، یکی از مسائل جاری شهرداری کرمان ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در شهرداری و جذب سرمایه‌گذار برای تکمیل حلقه مفقوده پروژه‌های شهری است.

رضا خیاط‌زاده ماهانی با اشاره به اقداماتی که در حوزه تعیین تکلیف پروژه ‌های دچار رکود انجام شده، بیان کرد: در این راستا مجتمع پزشکی واقع در میدان شهدا، پارکینگ جنب مسجد الرسول، زمین مجتمع پزشکی روبروی تقاطع خیابان سپه با خیابان فردوسی و پارکینگ کوچه ۱۲ شریعتی در مجموع به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال تعیین تکلیف شدند.

وی گفت: با شروع فعالیت این دوره از شورا و شهرداری، تعدادی از پروژه‌ها مانند پارکینگ مجتمع صاروج پارس، ۱۹ واحد مسکونی پروژه رُز شرقی، پروژه تجاری- پارکینگ خیابان شریعتی و تله کابین شهر کرمان که آماده تحویل بودند که به مرحله بهره‌برداری رسیدند.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری کرمان با اشاره به اینکه طی این دوره از مدیریت شهری چهار مورد فراخوان (ایده از سرمایه‌گذاران) در سطح شهر کرمان انجام شد، تصریح کرد: طی این دوره مدیریت شهری، ۱۱ مورد فراخوان جذب سرمایه‌گذار در شهرداری کرمان انجام شد که از این تعداد تاکنون در سه مورد از فراخوان‌ها جذب سرمایه‌گذار انجام شده است.

پلتفرم "کرمان من" گذاری از خدمات سنتی شهرداری به سمت خدمات الکترونیکی

شهردار کرمان: سرمایه‌گذاران برای ورود به پروژه‌های شهری بی‌اعتماد هستند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان نیز در این نشست توضیحاتی در مورد پلتفرم کرمان من داد و افزود: این پلتفرم زیرساخت یکپارچه ارائه خدمات شهری و ۱۰۰ درصد بومی و نتیجه اقدامات جوانان نخبه کرمانی است.

وحید خطیبی بیان کرد: در پلتفرم کرمان من در ارائه بعضی از خدمات شهری به شهروندان کرمانی از بسیاری از کلانشهرها که مدت ها پیش این بسترها را ایجاد کرده بودند، جلوتر هستیم.

وی ادامه داد: طی ۶۰ روزه آینده خبرهای خاصی از پلتفرم کرمان من خواهید شنید و از روزی که در شهرداری کرمان واژه " کرمان من" اضافه شده تمام خدمات این مجموعه در بستر این پلتفرم ارائه می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان با اشاره به اینکه این پلتفرم گذاری از خدمات سنتی شهرداری به سمت خدمات الکترونیکی است، بیان کرد: این پلتفرم رویکرد شفاف و ضد فساد دارد و رویه ها را برای مردم آشکار می کند.

وی گفت: شهروندان با استفاده از پلتفرم کرمان من اطلاع دقیقی از روند فعالیت‌هایشان در این مجموعه خواهند داشت و با این پلتفرم دغدغه های افراد زیادی برطرف خواهد شد.

خطیبی بیان کرد: فرایند توسعه در پلتفرم کرمان من همچنان وجود دارد و شهروندان می توانند پیشنهادات خود را برای توسعه خدمات شهری در بستر این پلتفرم ارائه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha