جبهه مقاومت اگر با همه ظرفیت به صحنه بیاید، رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار حذف می‌شود

تهران - ایرنا - رییس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جبهه مقاومت یک برگ از ظرفیت خود را رو کرده است و اگر با همه ظرفیت خود را به صحنه بیاید، آن زمان رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار حذف خواهد شد.

به گزارش ایرنا، زهره الهیان روز چهارشنبه در تجمع وکلای دادگستری و حقوقدانان در میدان فلسطین تهران بخاطر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه افزود: از فلسطین بگوییم یا از غزه و از مردم مظلومی که دهها مقاومت می‌کنند و ایستاده‌اند و برای حق مسلم خود که بازگشت به سرزمین مادری است می‌جنگند. امروز فلسطین اصلی ترین محور وحدت امت اسلامی و محل تمرکز قلب‌های ملت‌های آزاده جهان است.

وی ادامه داد: امروز ماهیت این رژیم غاصب صهیونیستی هر روز بر ملت‌های آزاده جهانه بیشتر آشکار می‌شود و جنایت دیشب در بیمارستان و شهادت بیش از یک هزار زن، کودک و مجروح مُهری بر حقانیت همیشگی نظام جمهوری اسلامی در حمایت از ملت فلسطین بود. نظامی که هیچگاه مصلحت‌اندیشی درباره فلسطین نداشت و هیچگاه با دورویی درباره فلسطین گفت و گو نکرد.

الهیان افزود: همواره رهبر معظم انقلاب و امام راحل مساله فلسطین را یک امر تاکتیکی و استراتژیک نمی‌دانستند بلکه مساله‌ای می‌دانسته‌اند که به ایمان، اعتقاد و قلب‌های ما مرتبط است. به همین دلیل جمهوری اسلامی هیچگاه در این زمینه کوتاه نیامد.

امروز آمریکا جنگ را علیه ملت مظلوم غزه و فلسطین مدیریت می‌کند

این نماینده مجلس اظهار داشت: امروز آمریکا و امپریالیسم غرب این جنگ را علیه ملت مظلوم غزه و فلسطین مدیریت می‌کند و خواب‌هایی که رژیم شوم صصهیونیستی برای منطقه دیده، امروز با مقاومت مردم منطقه فلسطین و مجاهدت حماس آشفته شده است.

وی با بیان اینکه روزشمار نابودی رژیم اسرائیل اکنون به ثانیه شمار تبدیل شده و رژیم صهیونیستی با این جنایات میخ آخر را بر تابوت خود می‌کوبد، افزود: باید از سردار دلها یاد کنیم که با مبارزه و حمایت از جبهه مقاومت و در نهایت با شهادت خود نقشه دشمن را برای منطقه را برهم زد و بعد از شهادت سردار سلیمانی تحولات طور دیگری پیشرفت کرد. امروز باید به عنوان یک تکلیف شرعی همه مسلمانان پای حمایت از ملت فلسطین باشند و امروز هزاران حاج قاسم آماده نبرد هستند.

الهیان تصریح کرد: با حمایت ملت‌های مسلمان امروز به واسطه این تحولات پیمان آبراهام به عنوان یک نقطه ننگ برای کشورهای شناخته می‌شود، عادی‌سازی روابط دیگر یک افتخار نیست. عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نزد ملت‌های منطقه یک ننگ است.

حقوقدانان ادبیات جدیدی برای نسل کشی و جنایات ابداع کنند

الهیان خطاب به حقوقدانان و وکلای حاضر در این تجمع گفت: ما در ایران اسلامی قانون حمایت از ملت فلسطین را داریم و سازوکارهای قانونی را باید به کمک بگیریم؛ در این قانون اجازه داده شده که ارجاع پرونده رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی کیفری پیگیری شود؛ که دیوانی که صلاحیت رسیدگی به نسل‌کشی، جرائم جنگی و جنایت علیه بشریت، جنایت تجاوز و جرائم ضد حقوق بشر که صلح و امنیت بشر را به مخاطراه انداخته است، را دارد.

وی ادامه داد: همه این جرائم توسط رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین انجام شده است و این واژه‌های حقوقی توان بازگویی عمق جنایات را ندارد و حقوقدانان باید ادبیات جدیدی علیه این نسل کشی و جنایت علیه بشریت ابداع کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما خواستار این موضوع هستیم که وزیر امور خارجه ایران که در عربستان در نشست کشورهای اسلامی حضور دارند، ‌ از کشورهای اسلامی تقاضا شود صندوقی برای تامین مالی و برای رسیدگی به پرونده رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی کیفری تشکیل شود.

وی ادامه داد: همچنین تشکیل کمیته حقیقت‌یاب نیاز است و اگر دادستان دیوان بین‌المللی کیفری تامین مالی این موضوع را خواستار است کشورهای اسلامی می‌توانند با تشکیل صندوقی این پرونده را در دیوان بین‌المللی کیفری رسیدگی کنند و با پیگیری ستاد حقوق بشر با دستور رییس قوه قضاییه در حال انجام است و با کمک گرفتن از اساتید حقوق بین‌الملل و حقوقدانان این پرونده را باید با جدیت پیگیری کنند.

تحریم فوری رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی به عنوان خواسته ایران است

وی از دادستان دیوان بین‌المللی کیفری خواست دستور موقت توقیف نسل‌کشی را صادر کنند و گفت: باید به این نسل کشی و جنایت علیه بشریت خاتمه داده شود تا موعد رسیدگی به پرونده رژیم صهیونیستی برسد. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند که رژیم صهیونیستی باید محاکمه شود که ما در کمیته حقوق بشر مجلس این موضوع را با همکاری وزارت امور خارجه و ستاد حقوق بشر پیگیری خواهیم کرد.

الهیان افزود: از سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های بین‌المللی درخواست داریم در مستندسازی و پیگیری‌ها و ارائه این مستندات به دادستان دیوان بین المللی کیفری کمک کنند و در نشست سازمان همکاری های اسلامی همانطور که وزیر امور خارجه کشورما تحریم فوری و کامل رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی به عنوان خواسته و پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران است که باید تحریم بانکی، کالای صهیونیستی، تحریم بنادر و کشتیرانی، تحریم نفتی، انرژی و فرودگاهی باید صورت گیرد.

وی اضافه کرد: کمااینکه در سال ۱۹۷۳ کشورهای اسلامی این رژیم را تحریم کردند و اثرات خودش را داشت همه اینها می‌تواند اهرم کشورهای اسلامی برای مبارزه با رژیم صهیونیستی باشد.

الهیان خطاب به سازمان ملل گفت: ۶۰ قطعنامه علیه این رژیم خاصیتی نداشته بلکه اقدامی عملی می طلبد؛ امیدواریم این رژیم غاصب با عملیاتی که دیشب انجام داد، میخ آخر را بر تابوت خود زد افکار عمومی این مطالبه را دارد که سازمان ملل که در منشور ملل متحد وظیفه ذاتی تامین صلح و امنیت جهانی را دارد این مطالبه همه ملت آزاده جهان است که گامی در تامین صلح و امنیت جهانی بردارد.

به گزارش ایرنا، جنایات صهیونیست ها در غزه در حالی وارد دوازدهمین روز خود شده که شب گذشته - ۲۵ مهر- یک نمونه دیگر از حقوق بشر صهیونیستی با بمباران وحشیانه بیمارستان المعمدانی غزه و به خاک و خون کشیده شدن مجروحان بستری و مردم پناه برده به آنجا دوباره به نمایش درآمد؛ جنایتی که کشورهای غربی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان با تمام توان از رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

حمله به بیمارستان المعمدانی غزه که بیش از ۵۰۰ نفر را به مسلخ مرگ برد، حتی صدای حامیان جنایتکاران صهیونیست از این توحش سران تل آویو را درآورد و سران برخی از کشورهای غربی در واکنش به این اقدام اشک تمساح ریختند.

صهیونیست ها در جنایات خود با استناد به تلمود که در آن نوشته شده «غیر یهودی هرچند که صالح و نیکوکار باشد را باید کشت»، اقدام به جنایت در سرزمین غصب شده فلسطین و دیگر نقاط جهان می کنند تا از این طریق خوی ضدانسانی خود را به اثبات برسانند.

همیشه در طول تاریخ کشورهای در حال جنگ به حداقل های قوانین بین المللی از جمله مصون بودن بیمارستان ها و مراکز درمانی از حمله، پایبند بودند اما رژیم اسراییل به هیچ قانونی پایبند نیست و در پی واکنش جامعه جامعه جهانی می خواهد مسوولیت این حمله را از خود سلب کند.

شمار شهدای فلسطینی بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تا این ساعت (صبح چهارشنبه)، ۳ هزار و ۲۰۰ نفر و شمار مجروحان نیز به حدود ۱۱ هزار نفر رسیده است که اکثر آنها را زنان و کوردکان تشکیل می دهد.

دولت جمهوری اسلامی ایران امروز - ۲۶ مهر - را عزای عمومی اعلام کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha