مدیر حوزه‌های علمیه کشور:تبلیغ، یک جریان پویا و زنده است

مشهد-ایرنا-مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت:جریان تبلیغ پویا، زنده و فعال است که بار آن بردوش گروههای تبلیغی، مبلغان شایسته، طلاب و روحانیون قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،آیت‌الله علیرضا اعرافی چهارشنبه شب و در پیامی به همایش "سفیران راستگو" در مشهد افزود:مردم همیشه در طول تاریخ پشتوانه حرکتهای تبلیغی بودند و این جریان با مجاهدت امام بزرگوار، هدایت های رهبری و مراجع عالی قدر، مبلغان و حوزه های علمیه، امروز در کشور به رغم همه موانع و مشکلات بار سنگین جهاد تبیین و روشنگری را بر دوش می کشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر جریان گفتمان اسلام ناب و انقلاب اسلامی تبیین شده و موج جهانی پیدا کرده است و ما شاهدیم‌ جامعه و جریان های تبلیغی در جهان گسترش پیدا کرده و معارف الهی و خاندان پیامبر در آفاق عالم نورافشان شده است و همه اینها آغاز یک راه مقدس و طولانی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد:در تبلیغ اولین نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که تبلیغ، تبیین و روشنگری روح و فلسفه اصلی حوزه های علمیه، تحصیل ، تدریس و تحقیق حوزه های علمیه باید باشد و فرمایش های اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار روحانیون، راهنمای ارزنده ای بود که بر این نکته تاکید کردند که باید فرهنگ تبلیغ در همه ارکان روحانیت و حوزه های علمیه شکل گیرد.

اعرافی با بیان این که از عالی ترین‌مقامات حوزه و روحانی تا سطوح گوناگون طلبگی، همه باید دارای فرهنگ ارتباط و گفتگوی با مردم‌ و عرضه کالای دینی و معارف اسلام‌ و انقلاب اسلامی باشیم افزود: فرهنگ تبلیغ باید در تمام ارکان روحانیت و داعیان حوزه های علمیه گفتمان سازی شود و از سویی دیگر تحقیقات، مطالعات و تولیدات علمی حوزه باید معطوف به تبیین و روشنگری در جامعه شود.

وی ادامه داد: همچنین در کنار تبلیغ عمومی به عنوان روش سنتی دیرپا که حوزه های علمیه و بزرگان به آن می پرداختند، باید به روشها و تبلیغ های تخصصی هم بپردازیم که از جمله آن تبلیغ تخصصی معطوف به گروههای سنی از کودک و نوجوان گرفته تا افراد میانسال و کهنسالان است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: تبلیغ باید تخصصی و معطوف به گروههای مختلف اجتماعی چون دانش آموزان، دانشجویان، کارگران، کشاورزان و دیگر طبقات صنفی باشد و باید به سمت بهره گیری از ابزارهای نو، شیوه های جدید، فناوری های پیشرفته و انواع ابزارهای جدید حرکت کند.

اعرافی با اشاره به دوره آموزشی و مهارت افزایی مبلغان در قلمرو کودک و نوجوان افزود: دوره آموزشی و مهارت افزایی مبلغان در قلمرو کودک و نوجوان به یادبود همه بزرگان تبلیغ در طول تاریخ حوزه های علمیه و انقلاب اسلامی و به ویژه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین راستگو در حال برگزاری است.

وی جوانان را سرمایه اصلی جامعه عنوان کرد و افزود: پیامبر فرمودند "در حالی که کهنسالان با رسالت من مخالف بودند جوانان هم پیمانان من شدند" از این رو ما باید به بازاندیشی و بازنگری جدیدی برای دستیابی به آفاق بلندتر بپردازیم و این نوع دوره ها می تواند پیشران حرکت بزرگ در تبلیغ برای ایران و جهان باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha