۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۸
کد خبر: 85263661
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۲.۵ برابری تولید انار از باغات پاوه

۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۸
کد خبر: 85263661
افزایش ۲.۵ برابری تولید انار از باغات پاوه

کرمانشاه - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه از افزایش ۲.۵ برابری تولید انار در سال جاری در مقایسه با پارسال از باغات این شهرستان خبر داد.

شهرام رستمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز فصل برداشت این محصول در شهرستان پاوه اظهار کرد: برآورد می شود امسال در مجموع بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تن انار از باغات این شهرستان برداشت شود که این میزان تولید ۲ هزار و ۵۰۰ تن بیشتر از سال گذشته است.

وی افزود: در سال گذشته به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی از جمله خشکسالی تنها ۲ هزار تن محصول با میانگین برداشت سه تن در هکتار در این شهرستان تولید شد که این میزان امسال حدود ۲.۵ برابر پارسال است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه سطح باغات انار این شهرستان را بیش از ۶۵۰ هکتار اعلام کرد و افزود: متوسط عملکرد باغات انار شهرستان پاوه در سنوات نرمال حدود ۵.۵ تن در هکتار است که امسال خوشبختانه وضعیت باغات بهتر بوده و به بیش از هفت تن رسیده است.

رستمی ارقام عمده انار باغات شهرستان را شامل ملس ساوه، یوسفخانی، مزله، کارالی، نرمه دانه، پیرمیکائیل و رباب نیریز عنوان کرد و گفت: شهرستان پاوه هم اکنون بیشترین سطح کشت و بیشترین میزان تولید محصول انار را در استان در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه محصول تولیدی در باغات انار این شهرستان به دلیل عدم استفاده از سم و کود جزو محصولات سالم به شمار می رود ادامه داد: همه ساله علاوه بر صادرات این محصول به استان های مختلف بخش قابل توجهی از انار تولیدی در این شهرستان نیز به شکل رب انار روانه بازار مصرف می‌شود.

رستمی یادآور شد: برداشت انار از باغات شهرستان پاوه از اوایل پاییز شروع شده و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا ؛ شهرستان پاوه با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha