۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۹:۴۶
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85263729
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خانه فناور محیط زیست در اردبیل راه‌اندازی شد

۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۹:۴۶
کد خبر: 85263729
خانه فناور محیط زیست در اردبیل راه‌اندازی شد

اردبیل - ایرنا - خانه فناور محیط زیست اردبیل با حضور معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، در محل پارک علم و فناوری این شهر افتتاح شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در آیین افتتاحیه این خانه فناور محیط زیست گفت: خانه فناور حلقه اتصال بین نخبگان و مخترعین با محیط زیست بوده و امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق و ایجاد کارگروه مشترک زمینه تولید فناوری‌های سازگار با محیط زیست فراهم شود.

نورالله مرادی افزود: راه‌اندازی اتاق فکر در این خانه با حضور کارشناسان و استادان حوزه محیط زیست و با احصای چالش‌ها، می‌تواند به مشکلات موجود زیست محیطی پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه چالش‌های محیط زیست با ایده‌های نوآورانه قابل حل است، ادامه داد: تفکرات خلاق با ایده‌های نوآورانه در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی مفید خواهد بود و ایده‌های خلاق باید در این اتاق فکرها شکل گرفته و تبدیل به محصول شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل هم در این مراسم آمادگی خود را نسبت به برگزاری استارتاپ‌های زیست محیطی اعلام کرد و گفت: ۲۰ درصد فعالیت‌های پارک علم و فناوری استان در سایر حوزه‌ها بوده و در بحث تولید ثروت و اقتصاد اقدامات خوبی انجام گرفته است.

یوسف عباس‌پور راه‌اندازی خانه فناور محیط زیست را به نفع استان برشمرد و اظهار کرد: استارتاپ‌های مهمی در حوزه محیط زیست برگزار خواهیم کرد و امیدواریم به نتیجه مطلوب در این حوزه دست یابیم.

بر اساس این گزارش ، حسن قاسم‌پور امروز در نشست هم‌اندیشی روسای آموزش و مشارکت‌های مردمی در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل در پاکبانان محرم پیشرو بوده و این طرح به سایر استان‌های کشور نیز تعمیم داده شده است.

وی با بیان اینکه نهضت ملی تولید محتوا در دستور کار قرار گرفته است، از انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش و آموزش عالی خبر داد و افزود: استان اردبیل آموزش در مدارس و راه‌اندازی کلاس محیط‌بانی در هنرستان باهنر با ۱۸ دانش‌آموز آغاز کرده و جزو چهار استان پیشرو در این حوزه است.

وی ادامه داد: آموزش محیط‌بانان و ضمن خدمت کارکنان یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های محیط زیست استان اردبیل بوده است و توسعه و تعمیم ۲ واحد درسی تحت عنوان "شاخت محیط زیست" در دانشگاه محقق اردبیلی انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به راه‌اندازی خانه فناور و پژوهش در پارک علم و فناوری در استان بر لزوم تبیین مفهوم خانه‌های فناور تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان حامی محیط زیست در این حوزه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی در ادامه پیشنهاد کرد انجمن خیرین محیط زیست راه ‌ندازی شود و گفت: انجمن خیرین در حوزه محیط زیست خدمت به بشریت و طبیعت است و می‌توان با سرمایه‌گذاری در این حوزه به نسل آینده خدمت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha