دفع اصولی زباله در استان اردبیل نیازمند همکاری شهرداری‌هاست

اردبیل - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به غیراصولی بودن دفع زباله در برخی شهرهای این استان خواستار همکاری شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها در این زمینه شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، حسن قاسم‌پور در نشستی با فرماندار بیله‌سوار مغان اظهار کرد: این اداره کل با توجه به شرایط فعلی دفع غیراصولی زباله‌ها خود را مکلف می‌داند با ورود ، تذکر و اخطار شهرداری‌ها را مطلع و راهنمایی کند و در این زمینه نیازمند همکاری‌های فرمانداری‌های استان نیز هستیم.

وی با اشاره به ارتباط مستقیم دفع اصولی زباله‌ها با سلامت مردم تصریح کرد: اداره کل محیط زیست استان همواره پای ثابت کار بوده و آماده همکاری با نهادها و دستگاه‌های مرتبط در این زمینه است.

وی در زمینه صدور مجوزهای زیست محیطی گفت: این اداره کل حامی سرمایه‌گذاران است و مخالف توسعه نیست ، بر توسعه پایدار و اصولی تاکید دارد و از صنعت سرمایه‌گذاری حمایت می‌کند و تا حد امکان به عنوان مسئول و همکار در زمینه سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های استان مشاوره می‌دهد.

وی بر لزوم ساماندهی پسماندهای کشاورزی و شهری در استان تاکید کرد و ادامه داد: در این زمینه‌ها اقداماتی انجام و تا حد امکان از کشت زیرنایلونی که در برخی مناطق استان از جمله بیله‌سوار مغان نیز رایج بوده ، پیشگیری شده است.

دفع اصولی زباله در استان اردبیل نیازمند همکاری شهرداری‌هاست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل همچنین با اشاره به کاهش کشت زیرنایلونی در سایه تمهیدات انجام شده گفت: حدود ۲۰ مورد صورتجلسه در حوزه کشت زیرنایلونی محصولات جالیزی به مساحت ۵۰۰ هکتار در بیله‌سوار تشکیل و کشاورزان متعهد شدند پسماندهای نایلونی و پسماندهای کشاورزی را تا آخر مهرماه جمع‌آوری کنند.

وی در زمینه آتش زدن مزارع پس از کشت توسط کشاورزان نیز افزود: امسال ۱۲ مورد آتش‌سوزی مزارع و اراضی کشاورزی در بیله‌سوار رخ داد که ۱۰ مورد به دادگاه معرفی شدند و ۲ مورد هم از کشاورزان برای عدم تکرار اخذ تعهد شد.

قاسم‌پور با اشاره به شرایط اقلیمی محیط زیست استان گفت: امسال کمترین میزان آتش‌سوزی در استان به‌وقوع پیوسته است.

توسعه پایدار بدون توجه به مسائل زیست محیطی ممکن نیست

فرماندار بیله‌سوار مغان هم در این نشست گفت: توسعه پایدار بدون توجه به مسائل زیست محیطی و فرهنگ‌سازی ممکن نیست.

صاحبعلی اصغری افزود: در زمینه پسماند روستایی برنامه‌هایی تدوین شده که از طریق دهیاران و تشکل‌ها در راستای مدیریت پسماند روستایی در کنار فرهنگ‌سازی اجرا خواهد شد تا محیط روستاها و شهرها پاکیزه شده و با همکاری شهرداری مشکل دفع اصولی زباله‌ها حل شود.

در این جلسه محمد قویدل به عنوان رئیس جدید اداره حفاظت محیط زیست بیله‌سوار مغان معرفی و از خدمات اصغر جبرائیلی رئیس قبلی این اداره تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha