معاون وزیر علوم: دوره دانشجویی به منزله تثبیت هویت فرد است

مشهد -ایرنا_ معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دوره دانشجویی تثبیت هویت فرد را در پی دارد، لذا دانشجو باید نسبت به شکل‌گیری این هویت بیشتر بیندیشند تا از شکل‌گیری هویت کاذب جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالحسین کلانتری روز پنجشنبه در همایش فرهنگی و معنوی «میثاق مهر» و آغاز سال تحصیلی دانشگاهیان با عنوان «مهر رضوی – تعالی علمی» که با حضور دانشجویان از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در بارگاه منور رضوی برگزار شد، افزود: دانشجو فردی مسوولیت پذیر است و بر همین اساس حضور او در عرصه های مختلف و کنش‌گری با ویژگی های این دوره، گره خورده است.

وی ادامه داد: دانشگاه شرایط خاص خود را دارد و زمانی که با ویژگی های دانشجویی در هم آمیخته می شود منجر به اتفاقات بسیاری خواهد شد و فرد باید با بصیرت در این مسیر گام بردارد تا دچار خسران نشود.

معاون وزیر علوم اظهار کرد: توجه به زیست دانشجویی و ابعاد مختلف آن بسیار مهم است، تربیت دانشجویی در کنار فعالیتهای مختلف از جمله علمی، فرهنگی و سیاسی شکل می‌گیرد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی های دوران دانشجویی، استقلال خواهی است و باید به این موضوع توجه شود تا دانشجویان آماده بر عهده گرفتن مسئولیت های مختلف در جامعه شود.

کلانتری با اشاره به حملات ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس نسبت به مردم غزه افزود: مسوولیت دانشجویی با عدالت خواهی و استعمار ستیزی گره خورده است، بطوریکه دانشجویان اولین گروه هایی بودند که بعد از حمله به بیمارستان «المعمدانی» در میادین شهرهای مختلف حضور یافتند و اعلام انزجار خود را نسبت به این حرکت اعلام کردند.

ورود فرد به دانشگاه نقطه تحول اوست

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز گفت: ورود فرد به دانشگاه نقطه تحول در استقلال زندگی وی است، زیرا انسان از دوران نوزادی تا نوجوانی به پدر و مادر خود وابسته است و دانشگاه امکان استقلال خواهی را در فرد پرورش می دهد.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: شکل گیری درست استقلال می تواند فرد را در مسیر کمال و پیشرفت قرار دهد و بر همین اساس توجه به این مقطع از زندگی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: حضور فرد در دانشگاه اگر تنها برای رسیدن به جایگاه اجتماعی و کسب درآمد مالی باشد، غفلت از ابعاد گسترده معنوی را در پی خواهد داشت.

امام جمعه مشهد خطاب به دانشجویان بیان کرد: این جامعه نسبت به دوران گذشته خود بسیار متحول شده است و اکنون در حکومت دینی زندگی می کنیم و اگر فردی بخواهد روش سکولار و بی دینی را در پیش بگیرد، دچار شکست خواهد شد.

معاون وزیر علوم: دوره دانشجویی به منزله تثبیت هویت فرد است

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نیز گفت: سالهای آینده شاهد تحولات بسیاری در جهان خواهیم بود و دانشجویان باید از هم اکنون برای نقش آفرینی در آینده بیندیشند.

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی افزود: برای بهتر انجام دادن این نقش باید از هم اکنون با مددگرفتن از امامان معصوم و به خصوص حضرت ثامن الائمه (ع) در مسیر کسب علم و دانش بکوشید.

وی با اشاره به آغاز دوره دانشجویی در کنار بارگاه منور رضوی اظهار کرد: بسیاری از افرادی که در پیشرفت علمی و دفاعی کشور ما تاثیرگذار بودند، سعی کردند تا با این امام رئوف در ارتباط معنوی باشند.

معاون وزیر علوم: دوره دانشجویی به منزله تثبیت هویت فرد است

همایش فرهنگی و معنوی «میثاق مهر» و آغاز سال تحصیلی دانشگاهیان با عنوان "مهر رضوی – تعالی علمی" امروز با حضور دانشجویان از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha