۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۲
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85264195
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجوز فعالیت ۳۹ سَمن در خراسان شمالی صادر شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی گفت: ۳۹ سازمان مردم نهاد(سمن) طی عملکرد دولت در استان مجوز فعالیت گرفتند که نسبت به دوره قبل ۶۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

حمیدرضا خاکشور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پیش از دولت سیزدهم تنها ۶۴ سازمان مردم نهاد در خراسان شمالی فعالیت داشتند که اکنون تعداد آنها به ۱۰۳ مورد رسیده است.

وی افزود: از این تعداد؛ مجوز هشت سازمان مردم نهاد در ۶ ماهه نخست امسال صادر شده است.

خاکشور تصریح کرد: مجوزهای صادر شده برای سمن ها بیشتر در حوزه های ازدواج، جوانان، جلوگیری از خشونت های خانوادگی، عفاف و حجاب و در زمینه سلامت بوده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی با بیان اینکه دولت نگاه ویژه ای به سمن ها دارد، گفت: تحقق توسعه مستلزم بهره گیری از ظرفیت مردم و مشارکت آنها در مراحل توسعه است به گونه ای که موفقیت در فرآیند توسعه نیازمند افزایش مشارکت مردم است.

وی افزود: برای افزایش مشارکت مردم گرچه تشکل‌های مختلفی وجود دارد اما مهم‌ترین شیوه بهره گیری از مشارکت فعال و همه جانبه مردم در روند توسعه، سازمان‌های غیردولتی هستند.

خاکشور خاطرنشان کرد: در این میان توسعه و حمایت از سازمانهای مردم نهاد و واگذاری امور به آنها از برنامه هایی است که دولت به دنبال آن است.

وی با تاکید بر ورود سمن‌ها به مسایل فرهنگی مانند ازدواج، گفت: براساس اعلام بسیاری از کارشناسان جمعیت کشور به سمت پیری می رود و سمن‌ها باید در آگاه سازی جوانان و خانواده ها ورود جدی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، سازمان مردم‌نهاد یا سمن‌ نقش بسیار مهمی به‌عنوان واسطه میان مردم و قوای حاکم ایفا می‌کند، این نهادها در زمینه های گوناگون فعالیت می کنند که بهبود وضعیت محیط‌ زیست، تشویق گروه‌ها و مردم به رعایت حقوق بشر و بالا بردن سطح رفاه اقشار محروم و آسیب‌پذیر در زمره سرفصل های این سازمان ها قرار می گیرد.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha