۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۲
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85566150
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۲ تشکل مردم نهاد در خراسان‌شمالی فعال است

۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۲
کد خبر: 85566150
۱۱۲ تشکل مردم نهاد در خراسان‌شمالی فعال است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی گفت: ۱۱۲ تشکل مردم نهاد در استان با دریافت مجوز از نهادهای مختلف فعال است.

به گزارش ایرنا، طاهر رستمی روز دوشنبه در شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد خراسان شمالی اظهار کرد: از این تعداد ۴۰ تشکل در سه سال دولت سیزدهم مجوز گرفته است و ۱۵ تشکل مردم نهاد نیز در انتظار ثبت هستند.

وی با تاکید بر نهادینه کردن نقش تشکل ها در بین مردم، افزود: با برگزاری نمایشگاه ها می توان به نهادینه شدن نقش تشکل ها کمک کرد.

طاهری ادامه داد: باید تشکل های فعلی را تقویت و مردم را برای ایجاد تشکل های جدید ترغیب کرد.

وی خاطرنشان کرد: دستاوردهای تشکل ها برای عموم مردم به نمایش گذاشته شود زیرا اقدامات چشمگیری در حوزه های مختلف انجام شده که نیاز به اطلاع رسانی دارد.

رستمی تصریح کرد: ضرورت فعالیت تشکل های مردم نهاد بیش از هر زمانی احساس می شود بنابراین همکاری تشکل ها با هم افزایی دستگاه های اجرایی موجب کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی می شود.

وی افزود: رسانه های دیداری و شنیداری می توانند در ارتقای جایگاه تشکل ها نقش مهمی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، سازمان مردم‌نهاد یا سمن‌ نقش بسیار مهمی به‌عنوان واسطه میان مردم و قوای حاکم ایفا می‌کند، این نهادها در زمینه های گوناگون فعالیت می کنند که بهبود وضعیت محیط‌ زیست، تشویق گروه‌ها و مردم به رعایت حقوق بشر و بالا بردن سطح رفاه اقشار محروم و آسیب‌پذیر در زمره سرفصل های این سازمان ها قرار می گیرد.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha