توسعه پایدار استان‌های مرزی در گرو رونق دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه است

گرگان- ایرنا- وزیر کشور گفت: تقویت دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه با ابتکار دولت سیزدهم، فرصت مناسب گسترش روابط در حوزه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی برای استان‌های مرزی از جمله گلستان است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری گلستان، احمد وحیدی پنجشنبه شب در دیدار با آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه گلستان اظهار کرد: با واگذاری برخی اختیارات به استانداران از سوی رییس جمهور و با توجه به برخورداری گلستان از مرز مشترک با ترکمنستان، فرصت مناسبی برای پیشرفت این استان فراهم شده است.

وی بیان کرد: گلستان با وجود میزبانی از اقوام و مذاهب گوناگون، دارای وحدت و یکپارچگی مطلوبی است که این انسجام می‌تواند به یکی از ابزارها و راه‌های مهم رسیدن به توسعه پایدار این استان تبدیل شود.

وزیر کشور با اشاره به وضعیت خلیج گرگان، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته از جمله اجرای طرح لایروبی، نگرانی کوتاه مدت برای ادامه حیات این پهنه آبی برطرف شده و پس از آن باید به دنبال اقدامات بلند مدت بود.

وحیدی بازشدن گره مجتمع پتروشیمی گلستان پس از ۱۸ سال و پایان دغدغه هزاران سهامدار این مجتمع با ورود دستگاه اجرایی و دستگاه قضا را دیگر اقدام ارزشمند دولت در این استان دانست و اظهار امیدواری کرد: استمرار این گونه اقدامات و توجه بیشتر به توسعه حوزه راه و شیلات به بهبود وضعیت اقتصاد و درآمد ساکنان گلستان منجر شود.

وزیر کشور با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مقابله با آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: ‌در این راستا با بهره‌گیری از ظرفیت مردمی در استان اقدام خوب شکل گرفته و در ادامه به حمایت بیشتر نماینده ولی فقیه در استان نیاز است.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: باید تلاش کنیم در این انتخابات زمینه را برای مشارکت گسترده فراهم کنیم.

توسعه پایدار استان‌های مرزی در گرو رونق دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه است

نماینده ولی فقیه در گلستان هم در این دیدار گفت: بلاتکلیفی مجتمع پتروشیمی گلستان از سال‌ها قبل با ۹۰ هزار سهامدار داغ همیشه تازه این استان بود که با دخالت دولت و قوه قضاییه مشکلات آن برطرف گردید.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی اظهار کرد: جزیره آشوراده یکی از ظرفیت های مهم گلستان برای توسعه پایدار است که با دستور و تاکید رییس جمهور مقدمات اجرای طرح توسعه گردشگری در آن فراهم شده و می تواند به سرانجام خوبی برای رونق اقتصادی گلستان ختم شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اتفاقات منطقه خاطرنشان کرد: جنایت رژیم غاصب صهیونیستی جنایتی بزرگ است و فراتر از آن، روایت‌هاست که تلاش دارند ظالم را مظلوم جلوه دهند و برخی نیز تحت تاثیر این روایت‌های دروغین و ظالمانه قرار می‌گیرند.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: جبهه مقاومت در منطقه شکل گرفته است و هیمنه نظامی، امنیتی و اطلاعاتی رژیم غاصب صهیونیستی شکسته شده و به فرمایش رهبر معظم انقلاب، این رژیم غاصب ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

استاندار گلستان هم در این دیدار گفت: رشد استان از منفی ۵.۸ درصد در انتهای دولت گذشته به بالای سه درصد رسیده و گلستان رشد مثبت ۷.۹ درصدی را تجربه می کند.

علی‌محمد زنگانه بیان کرد: همچنین رشد اعتبارات تملک دارایی استان از ۴۰ هزار میلیارد ریال در انتهای دولت قبل به بیش از ۱۶۳ هزار میلیارد ریال ارتقا یافته است.

وی اظهار کرد: پروژه های نیمه تمام گلستان از هزار و ۲۰۰ پروژه در انتهای دولت قبل با حمایت های صورت گرفته به حدود ۸۰۰ پروژه رسیده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha