رئیس کمیسیون اروپا درباره گسترش خطر جنگ در خاورمیانه هشدار داد

تهران- ایرنا- اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا ضمن بیان اتهامات بی‌اساس علیه حامیان جبهه مقاومت گفت که خطر گسترش جنگ گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی «واقعی» است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، فون در لاین که به همراه شارل میشل رئیس شورای اروپا برای دیدار با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به واشنگتن سفر کرده است، اظهار کرد که گفت‌وگو میان اسرائیل و همسایگانش باید ادامه پیدا کند.

وی در سخنانی در «موسسه هادسون» در واشنگتن گفت: ما شاهدیم که خیابان‌های عربی در سراسر منطقه آکنده از خشم است. بنابراین، خطر گسترش درگیری‌ها در منطقه، واقعی است.

رئیس کمیسیون اروپا در اتهاماتی بی‌اساس و بدون اشاره به جنایایت رژیم صهیونیستی مدعی شد که «ایران خواهان دامن زدن به هرج و مرج است» و «روسیه به دقت نظاره‌گر است. روسیه و حماس مثل هم هستند.»

فون در لاین و روبرتا متسولا رئیس پارلمان اروپا ۲۱ مهر برای دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی و اعلام حمایت از آنها به فلسطین اشغالی سفر کردند. این سفر با انتقاداتی در اتحادیه اروپا مواجه شد.

میک والاس نماینده ایرلندی پارلمان اروپا با انتشار فیلمی از سخنرانی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» چهارشنبه نوشت: آمار سازمان ملل نشان می دهد که در ۵۰۰ روز جنگ اوکراین، ۵۴۵ کودک کشته شدند.

وی افزود: تخمین زده می شود که یک هزار کودک در جریان حمله ۱۰ روزه حکومت نژادپرست اسرائیل به غزه کشته شده باشند؛ آنگاه سران اتحادیه اروپا به اسرائیل رفتند تا از جنایات جنگی آن علیه فلسطینیان حمایت کنند؟

کلر دالی دیگر نماینده پارلمان نیز در حساب ایکس خود نوشت که فون درلاین به طور جنایتکارانه به اسرائیل برای نمایش خشونت تکان دهنده تحت عنوان «دفاع از خود» اختیار کامل می‌دهد.

وی تاکید کرد که این خشونت علیه غیرنظامیان بیچاره محصور در غزه به راه انداخته می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha