انتقاد نماینده پارلمان اروپا از سفر سران اتحادیه اروپا به تل‌آویو

تهران– ایرنا– قانونگذار مشهور پارلمان اروپا با انتشار توییتی از حمایت سران اتحادیه اروپا از رژیم نژادپرست صهیونیستی و سفر به تل آویو انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا، میک والاس نماینده ایرلندی پارلمان اروپا با انتشار فیلمی از سخنرانی خود در شبکه اجتماعی «ایکس»، نوشت: آمار سازمان ملل نشان می دهد که در ۵۰۰ روز جنگ اوکراین، ۵۴۵ کودک کشته شدند.

وی افزود: تخمین زده می شود که یک هزار کودک در جریان حمله ۱۰ روزه حکومت نژادپرست اسرائیل به غزه کشته شده باشند؛ آنگاه سران اتحادیه اروپا به اسرائیل رفتند تا از جنایات جنگی آن علیه فلسطینیان حمایت کنند؟

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا و روبرتا متسولا رئیس پارلمان اروپا ۲۱ مهر برای دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر کردند.

کلر دالی دیگر نماینده پارلمان نیز به تازگی در حساب ایکس (توئیتر سابق) خود نوشته بود که فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا به طور جنایتکارانه به اسرائیل برای نمایش خشونت تکان دهنده تحت عنوان «دفاع از خود» اختیار کامل می‌دهد. وی تاکید کرد که این خشونت علیه غیرنظامیان بیچاره محصور در غزه به راه انداخته می‌شود.

فون درلاین به دنبال عملیات گسترده گروه‌های مقاومت در سرزمین ‌های اشغالی، در پیامی «به صراحت» آن را محکوم کرد و گفت که اسرائیل حق دفاع از خود علیه این حملات را دارد.

دالی این اظهارات فون درلاین را منزجر کننده و تایید کشتار مردم فلسطین دانست. وی همچنین این اظهارات را «رفتار خشونت آمیز نابخشودنی» عنوان کرد و ادامه داد که فون درلاین به نیابت از نمایندگان اروپایی صحبت نمی‌کند.

همچنین رئیس کمیسیون اروپا پیام دیگری را در حمایت از این رژیم اشغالگر منتشر و در آن اعلام کرد که اتحادیه اروپا در کنار اسرائیل می‌ایستد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha