کاظمی‌پور: بانوان در بازی‌های پاراآسیایی سهم ۳۹ درصدی دارند

هانگژو- ایرنا- نایب رئیس بانوان کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به تعداد بانوان حاضر در بازی‌های پاراآسیایی گفت: بانوان با ۸۳ نفر در این بازی‌ها شرکت می‌کنند که سهم حدود ۳۹ درصدی در کاروان دارند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، مریم کاظمی‌پور با بیان این مطلب اظهار داشت: بانوان در این دوره از مسابقات با ۸۳ ورزشکار شرکت می‌کنند و با سهم حدود ۳۹ درصدی، بالاترین سهم جمعیتی را در مقایسه با ادوار گذشته بازی‌های پاراآسیایی دارد.

وی همچنین با اشاره به نخستین رشته‌هایی که در این بازی‌ها شرکت می‌کنند، افزود: توان‌یابان در چهار رشته پاراوزنه برداری، پاراتکواندو، پاراکانو و شطرنج برای نخستین بار شرکت کرده‌اند. امیدوارم همانند کاروان آسیایی که توانستند سهم ۳۳ درصدی از مدال‌ها داشته باشند، بانوان کاروان پاراآسیایی هم بتوانند ابتدا در صحت و سلامت و در وهله دوم با بهترین عملکرد، نتایج خوبی به دست آورند. مردم هم فرزندان خودشان را از دعای خیرشان در این بازی‌ها بی بهره نگذارند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان درخصوص پرچم‌داری ساره جوانمردی اظهار داشت: در راستای سیاست‌های جوانی جمعیت اتفاق خوبی افتاد که جا داشت به آن نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: جوانمردی یکی از پرافتخارترین ورزشکاران پارالمپیکی ایران در رشته پاراتیراندازی است. امسال خداوند نعمت فرزنددار شدن را به او عطا کرده است و این فرصت خوبی بود که با حمایت‌هایی که از او می‌شود شرایط قهرمانی او حفظ شود.

کاظمی‌پور ادامه داد: یکی از رسالت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک همین است. استعدادیابی، آموزش نخبه‌گزینی و مدیریت نخبگان و استعدادها و قهرمان‌های کشورمان این اتفاق رقم خورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha