دید افقی در قصرشیرین کاهش یافت

۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۹:۳۱
کد خبر: 85265131
دید افقی در قصرشیرین کاهش یافت

قصرشیرین- ایرنا- ورود سامانه‌ای ناپایدار و یک توده هوای غبارآلود که از روز گذشته (جمعه) قصرشیرین را فرا گرفت، دید افقی این شهرستان مرزی را امروز شنبه به میزان چهار هزار متر کاهش داده است.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان قصرشیرین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این ارتباط گفت: هم اکنون میزان دید افقی ۶ هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است و کمترین میزان دید ناشی از غبار در این شهرستان طی ۲۴ ساعت گذشته به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ متر روز گذشته به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه غبار تا اواخر وقت امروز از منطقه خارج می شود، اظهار کرد: همچنین بیشینه سرعت وزش باد در این شهرستان مرزی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۹متر بر ثانیه معادل ۳۲ کیلومتر بر ساعت رسید.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین در ادامه گفت: دمای فعلی هوای شهرستان مرزی قصرشیرین ۲۳درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۴۶درصد است.

نجفی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون قصرشیرین ۵۷ روز درگیر غبار بوده که شامل هفت روز در فروردین، ۱۰ روز اردیبهشت ماه، ۱۰ خرداد، پنج روز تیر، هشت روز مرداد، شهریور ۹ روز و در مهرماه نیز هشت روز است.

او گفت: از ابتدای سال آبی جاری (فروردین ماه تاکنون) در قصرشیرین ۱۷۹.۹میلیمتر و در سال زراعی گذشته نیز در مجموع در قصرشیرین ۳۷۹و چهار دهم میلی متر باران در این شهرستان باریده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha