اندونزی خواستار تلاش مضاعف سازمان همکاری اسلامی برای آتش بس در خاورمیانه شد

تهران- ایرنا - وزیر امور خارجه اندونزی از سازمان همکاری اسلامی خواست برای فرونشان شعله های جنگ در خاورمیانه و آتش بس میان اسرائیل و طرف فلسطینی، تلاش مضاعف انجام دهد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از آنتارا، رنتو مرسودی وزیر امورخارجه اندونزی اعضای این سازمان را ترغیب کرد تا با ارسال پیامی محکم و بسیج کردن حمایت قاطع جهانی شرایط وخیم در غزه را حل و فصل کنند.

وی تاکید کرد با توجه به اینکه شورای امنیت سازمان ملل متحد عملا فایده و کارکردی ندارد، برای جذب حمایت بین المللی قوی تر سازمان همکاری اسلامی باید مجمع عمومی سازمان ملل متحد را ترغیب کند تا جلسه ای اضطراری برگزار کنند.

اندونزی سپس از سازمان همکاری اسلامی درخواست کرد تمامی طرفین را برای ایجاد کریدور انسانی در غزه ترغیب و تضمین کند به تمامی قوانین بین الملل احترام گذاشته می شود. چرا که اقدامات اسرائیل برای قطع دسترسی برق، آب و سوخت برخلاف تمامی قوانین بین المللی است.

وی تاکید کرد هرلحظه برای فلسطینیان که حقوق اولیه شان در خطر است اهمیت دارد.هر تلاشی که منجر به آواره شدن و اخراج جمعیت از غزه شود باید رد شود و صلح پایدار بدون دستیابی به حقوق فلسطینی ها محقق نخواهد شد.

وزیر امورخارجه اندونزی در پایان خاطرنشان کرد سازمان همکاری اسلامی با هدف آزادی مردم فلسطین تاسیس شده است. اکنون زمان آن است که این سازمان اقدامی انجام دهد. اندونزی نمی خواهد شرایط فعلی در غزه از سوی اسرائیل و سایر کشورها برای حذف مسئله فلسطین و حقوق فلسطینی ها مورد استفاده قرار بگیرد. نباید به اسرائیل اجازه داد تا اشغال سرزمین های فلسطین را ادامه دهد.

به علاوه اندونزی از سازمان همکاری اسلامی خواست تا برای تداوم روند صلح اسرائیل-فلسطین تا دستیابی به راه حلی برای غلبه به ریشه های این مناقشه تلاش کند.

پیش تر اندونزی حملات اسرائیل به غیرنظامیان از جمله حمله به بیمارستان غزه را که منجر به شهادت صدها نفر شد را به شدت محکوم کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha