۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85265628
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آرامش موجود مرهون آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی است

رشت - ایرنا - فرماندار رشت با بیان اینکه آرامش موجود مرهون آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی است، گفت: بلایای طبیعی و انواع بحران‌ها بخشی از زندگی است؛لذا ضرورت دارد همه مدیران آمادگی لازم برای برخورد با هر تهدید و غلبه بر بحران‌ها را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، کیا عاشوری روز شنبه در مانور کشوری شرکت گاز گیلان در رشت اظهار داشت: با توجه به اینکه دشمنان قصد ایجاد برهم زدن آرامش فضای جامعه را دارند، با برپایی مانور و رزمایش‌های متعدد باید آماده هرگونه بحران باشیم.

وی افزود: آرامشی که در کشور وجود دارد، به دلیل آمادگی همه دستگاه‌ها است؛ یکی از عوامل مهم این آمادگی، برپایی اینگونه مانورها است زیرا نیروهای مرتبط و متخصص را آماده نگه می‌دارد تا در بحران‌های احتمالی بتوان بلافاصله با هماهنگی بین همه دستگاه‌ها وارد عمل شوند.

عاشوری ادامه داد: در اتفاقات و بحران‌ها، زمان بسیار مهم است؛ باید با هماهنگی و هم‌افزایی در بحران‌ها حضور یابیم که امروز نیز شاهد مانور شرکت گاز هستیم که یک خرابکار فرضی به تاسیسات این شرکت خسارت وارد کرد اما نیروهای این شرکت با کمک استان های معین و سایر دستگاه‌های ذیربط وارد عمل شده و این بحران را مهار کردند.

فرماندار رشت اضافه کرد: در شرایط کنونی ماهیت و تقابل دشمنان تفاوت پیدا کرده و آنان قصد دارند تا با یک عمل خرابکارانه جامعه را ملتهب و به خواسته خود برسند و ما نیز باید برای فتنه‌ها و نقشه‌های دشمنان آماده باشیم و از سوی دیگر آمادگی لازم با بحرانهای طبیعی را هم داشته باشیم.

فرماندار رشت بیان کرد: خوشبختانه فضای تعامل و هم‌افزایی در گیلان بسیار مطلوب است و این استان آمادگی لازم برای مقابله با همه بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی را دارد که نمونه بارز آن، سیل شهرستان بندرآستارا بود که همه مسئولان پای کار بودند تا این بحران در اسرع وقت مهار شود.

دستگاه‌های گیلان در حوادث و بحران‌های مختلف دارای برنامه هستند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در جریان این مانور گفت: گیلان از معدود استان هایی است که در حوادث مختلف دارای برنامه است و ما نیز سعی کردیم که از دستگاه‌ها، برنامه عملیاتی بگیریم تا در مواقع لزوم ظرفیت و عملکرد هر یک مشخص شود.

امیر مرادی افزود: حوادث زمان نمی‌شناسند و شاهدیم که اکثر حوادث در شب اتفاق می افتد و به همین دلیل باید برای مقابله با بحران‌ها در طول شبانه روز آماده باشیم و در سیل آستارا نیز شاهد بودیم که تیم واکنش سریع کار خود را با سرعت انجام داد و خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم.

وی بیان کرد: در این مانور نیز، کار تمرین شده را مشاهده کردیم که هر دستگاه همانند شرکت‌های گاز، برق، مخابرات و همچنین نروهای انتظامی و هلال احمر در اسرع وقت حضور یافته و کار خود در انجام دادند که این نشان می‌دهد دستگاه‌ها در گیلان در مواقع بحرانی برنامه دارند.

تلاش برای حفظ زیرساخت‌های موجود در جامعه

در ادامه این مانور نیز، محمدعلی ویشکاهی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به حفظ زیرساخت ها اظهار داشت: یکی از برنامه‌های دشمنان، ایجاد نارضایتی بین مردم است ؛به همین دلیل باید تلاش کنیم تا در بخش حفاظت از زیرساخت‌ها، به طور جدی عمل کنیم تا علاوه بر رضایتمندی اقشار مختلف مردم، برنامه‌ها و فتنه‌های دشمنان را خنثی سازیم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی می‌توانیم در بحران‌ها به خوبی عمل کرد که اقداماتی همچون برگزاری مانور و رزمایش را در دستور کار خود قرار دهیم زیرا در چنین اقداماتی، نقاط قوت و ضعف ما مشخص می‌شود.

وی بیان کرد: با این وجود می‌توانیم نقاط ضعف خود را شناسایی و در راستای رفع آن برنامه‌ریزی کنیم و از سوی دیگر باید برنامه تعریف شده در بخش آموزش در مانورها داشته باشیم.

مانور سطح A گاز کشوری با موضوع تدوام کارکرد گاز روز شنبه با حضور استان‌های قزوین و اردبیل به عنوان استان های معین و همچنین منطقه ۹ عملیاتی مازندران، نیروهای شرکت گاز گیلان، نیروهای انتظامی، هلال احمر و همچنین نیروهای شرکت های برق، مخابرات، آب و فاضلاب ان استان در شهر صنعتی رشت برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha