التهاب مخاط بینی شایع‌ترین آلرژی فصل پاییز در چهارمحال و بختیاری است

شهرکرد- ایرنا- یک پزشک عمومی و رییس پلی‌کلنیک تخصصی تامین اجتماعی شهرکرد گفت: التهاب مخاط بینی در فصل پاییز با توجه به خشکی هوا در استان شایع‌ترین نوع آلرژی است که با راهکارهایی در خانه قابل کنترل است.

رسول شیریان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر چه بیشتر بیماری‌های آلرژیک در فصل بهار خود را نشان می‌دهند اما در فصل پاییز و زمستان به سبب خشکی هوا در استان التهاب مخاط بینی شایع‌ترین نوع آلرژی در استان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: التهاب مخاط بینی که بر اثر خشکی هوا نمایان می‌شود منجر به خشک شدن بینی و مجاری تنفسی می‌شود که اگر درمان نشود منجر به خونریزی دماغ و در مراحل بعدی اگر با عفونت همراه شود منجر به سینوزیت می‌شود.

این پزشک عمومی بهترین راه درمان التهاب مخاط بینی را شست‌وشو و چرب کردن بینی عنوان کرد و گفت: در بسیاری از موارد التهاب مخاط بینی سبب خلط سفید پشت حلق و گرفتگی بینی می‌شود که در این شرایط با شست‌وشوی بینی، چرب کردن آن و همچنین بخور دادن می‌توان این التهاب را درمان کرد.

شیریان با بیان اینکه اگر ریمیت آرژیک ( التهاب مخاط بینی ) منجر به ترشحات سبزرنگ شود باید به پزشک بیماری‌های عفونی مراجعه شود، تصریح کرد: اگر التهاب مخاط بینی پیشرفت کند و همراه با تب و سرفه شود فرد بیمار باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کند چراکه فرد دچار تنگی تنفس شده و همین موضوع موجب سردرد، سرگیجه، درد قفسه سینه و بی‌قراری در فرد بیمار می‌شود.

وی یادآور شد: افرادی که به طور دائم دچار خون دماغ می‌شوند افرادی هستند که به سبب خشکی بینی، مجاری تنفسی آنها زخم شده است از همین رو برای جلوگیری از این وضعیت باید مدام دماغ خود را با سرم‌های مخصوص شست‌وشو داده و مخاط بینی خود را مرطوب نگه دارند.

این پزشک عمومی به علائم التهاب مخاط بینی اشاره کرد و گفت: آبریزش بینی، وجود خلط که بصورت ترشحات از قسمت حلق خارج می‌شود، احساس خارش در داخل بینی و کاهش حس بویایی از جمله این علائم به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری به سبب ارتفاع بالا از دریا و کوهستانی بودن آب و هوای خشکی به ویژه در فصل پاییز و زمستان دارد و همین موضوع منجر به بروز برخی بیماری‌ها نظیر التهاب مخاط بینی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha