۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85265709
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۵۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و سخت درمان گیلان هزینه شد

رشت - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال امسال برای بیماران خاص و سخت درمان استان هزینه شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمود عاطف راد روز شنبه به مناسبت هفته بیمه سلامت در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان با اشاره به تشکیل صندوق بیماران خاص و دشوارعلاج از آبان سال گذشته اظهار داشت: تا قبل از تشکیل این صندوق بیماری‌های خاص شامل تالاسمی، هموفیلی، دیالیز (همودیالیز و صفاقی)، پیوند کلیه و ام اس با ۲ هزار و ۸۵۲ نفر تحت پوشش بیمه سلامت بودند.

وی با بیان اینکه با تاسیس و استقرار صندوق یاد شده تعداد بیماران خاص و سخت درمان برای زیر پوشش قرار گرفتن از پنج، به ۱۰۷ بیماری افزایش یافت، اضافه کرد: بر اساس آخرین آمارها، ۴۲ هزارو ۷۹۴ نفر از بیماران خاص و  سخت درمان در گیلان زیر پوشش این صندوق درآمدند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان خاطر نشان کرد: بیماری دیابت با ۱۳ هزار و ۹۰۰ نفر و سرطان (انواع سرطان‌ها) با هشت هزار و ۸۸۱ نفر بیشترین آمار را در صندوق بیماران خاص و سخت درمان استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه از آغاز فعالیت صندوق بیماران یادشده در گیلان (آبان سال گذشته تاکنون) ، ۱۹۵ هزار و ۷۶۴ بار مراجعه این بیماران به مراکز درمانی استان انجام گرفته است، افزود: این بیماران از پوشش بیمه‌ای رایگان برخوردار بوده و ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی خدمات مرتبط بیماری توسط بیمه پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان خاطر نشان کرد: در مواردی مانند دیالیز در مراکز خصوصی هم حتی تا ۱۰۰ درصد تعرفه خصوصی خدمات مرتبط با بیماری خاص توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

دکتر عاطف راد در ادامه این نشست خبری با تشریح سایر خدمات بیمه سلامت در گیلان به موضوع خدمات الکترونیک این سازمان اشاره کرد و افزود: نسخه نویسی الکترونیکی سرپایی و استقرار سامانه تبادل و رسیدگی الکترونیکی اسناد بستری ۱۰۰ درصد در استان اجرا شده‌است.

وی راه‌اندازی سامانه غیرحضوری شهروندی برای مشاهده سوابق بیمه‌ای و درمانی، اجرای اصالت سنجی داروها و تجهیزات از طریق ارتباطات سامانه‌ای و اجرای طرح حذف ارز ترجیحی دارو به صورت سامانه‌ای را از دیگر اقدامات بیمه سلامت در حوزه خدمات الکترونیک عنوان کرد.

مدیرکل بیمه سلامت در بخش دیگری از این نشست خبری با بیان برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع اظهار داشت: در این ارتباط ارائه خدمات در ۱۷۷ مرکز جامع سلامت با همکاری ۳۰۸ پزشک، ۵۵ دندانپزشک و ۲۴۶ ماما انجام می شود.

وی همکاری ۱۹۸ پزشک در مناطق شهری با جمعیت بالاتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت در تشکیل پرونده و بیماریابی ۲۰۲ هزار بیمه شده با هدف شناسایی دیابت و فشار خون و ارتقاء سلامت شهروندان را از دیگر خدمات در برنامه سلامت خانواده و نظان ارجاع عنوان کرد.

دکتر عاطف‌راد، سامانه تلفنی ۱۶۶۶ به صورت شبانه روزی و ۳۳۹۹ در ساعات اداری را از جمله راه های ارتباطی با بیمه سلامت گیلان عنوان کرد و افزود: علاقمندان با مراجعه به سامانه خدمات شهروندی با شماره گیری # ۱۶۶۶* می توانند از پوشش بیمه ای خود در بیمه سلامت مطلع شوند.

بر اساس آخرین آمار، یک میلیون و ۳۰۶ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار نفری گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند؛ اداره کل بیمه سلامت استان با یک هزار و ۸۱۳ مرکز شامل مطب، داروخانه، آزمایشگاه، تصویربرداری، توانبخشی، درمانگاه و بیمارستان قرارداد همکاری دارد.

۲۹ مهر تا پنجم آبان با شعار (بیمه سلامت همگانی، گامی به سوی تحقق عدالت اجتماعی) هفته بیمه سلامت نام گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha