مدیرکل: ۸۰ درصد ناوگان محیط زیست آذربایجان‌شرقی فرسوده است

تبریز-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد ناوگان خودروئی این مجموعه فرسوده بوده و نیازمند شدید به بازسازی و نوسازی است.

به گزارش ایرنا، شهنام اشتری روز شنبه در نشست تخصصی روسای ستادی و کارشناسان محیط طبیعی استان، افزود: بیشتر خودروهای عملیاتی محیط زیست به دلیل عمر بسیار طولانی کارآیی لازم برای انجام ماموریت ها در مناطق سخت گذر با شرایط آب و هوایی مختلف را ندارند و به همین جهت پس از چند عملیات هزینه‌های سنگین تعمیر و نگهداری را برای اداره کل تحمیل می کند.

وی با تاکید بر لزوم نوسازی ناوگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اظهار کرد: اقدامات خوبی در سال گذشته با حمایت های سازمان مدیریت برنامه ریزی استان و سازمان حفاظت محیط زیست در این راستا انجام شده است، اما با توجه به فرسودگی گسترده، این کمک ها جوابگو نبوده و نیاز مبرم به نوسازی ناوگان عملیاتی در سریع ترین زمان ممکن داریم.

اشتری از سرشماری متفاوت حیات وحش امسال با تجهیزات هوشمند و پهپادی در مناطق تحت مدیریت خبر داد و گفت: برنامه سرشماری و آنالیز حیات وحش مناطق حفاظتی با بررسی جمعیت گونه های علف خوار شاخص منطقه شامل کل و بز، قوچ و میش و آهو انجام و زیستگاه هایی مانند پارک ملی و منطقه حفاظت شده ارسباران، پارک ملی کنتال، مناطق حفاظت شده سهند،کاغذکنان، پناهگاه حیات وحش کیامکی و مناطق شکار ممنوع سهند، چاراویماق و سایر مناطق مورد پایش و بررسی از اواخر آبان ماه تا آخر آذر توسط کارشناسان و یگان حفاظت محیط زیست اجرا می شود.

وی ادامه داد: امسال با توجه به تجهیز مناطق مجموعه مدیریت به سامانه پایش هوشمند، در نظر داریم متفاوت از سال های قبل با برنامه ریزی منسجم و تعیین دقیق مسیرهای شناسایی، زیستگاه ها ،تعیین مسئول سرشماری و ماموران مجرب یگان حفاظت محیط زیست برای استقرار در این مناطق، اقدام کرده و به منظور رسانه ای شدن این برنامه، برنامه ای در قالب افتتاحیه به صورت اجرای مانور موتوری و پهپادی و معرفی سامانه هوشمند مناطق تحت مدیریت استان را در دست اجرا داریم.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی ۳۰ باب محیط بانی فعال دارد و مجموع مساحت جنگل های استان نیز معادل ۱۸۸ هزار هکتار است که در آنها تنوع گونه های گیاهی به استعداد ۲ هزار و ۵۰۰ گونه و تنوع گونه های جانوری به تعداد ۳۴۶ گونه شناسایی و ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha