۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۰۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85266070
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آزادی ۱۴۲ محکوم مالی در زنجان

۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۰۶
کد خبر: 85266070
آزادی ۱۴۲ محکوم مالی در زنجان

زنجان - ایرنا -رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: :از ابتدای سال‌جاری تا کنون، ۱۴۲ محکوم مالی با کمک خیرین، گذشت شکات، ارائه تسهیلات و کمک ستاد دیه کشور و استان از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی فرجی برحق شامگاه شنبه در ستاد دیه استان افزود:تلاش های ستاد برای رفع مشکلات زندانیان و فراهم کردن زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مالی در استان بسیار ارزشمند است ، چرا که با آزادی یک زندانی از وقوع مشکلات عدیده برای خانواده آنها جلوگیری می شود.

رئیس کل دادگستری زنجان اظهار داشت :مجموع بدهی این تعداد محکوم آزاده شده بیش از ۶۶ میلیارد تومان بوده که بیش از ۱۶ میلیارد تومان شکات از حق خود گذشت کردند. در این جلسه تعداد ۲۷ فقره پرونده زندانیان واجد شرایط کمک مالی مورد بررسی و تصمیمات لازم جهت مساعدت و ارائه تسهیلات اتخاذ شد.

رهایی ۲ محکوم به قصاص از چوبه دار

دادستان خدابنده نیز در این جلسه از رهایی ۲محکوم به قصاص از چوبه دار پس از سه سال زندان خبر داد.

وحید بختیاری گفت: با تلاش دادسرای خدابنده و اعضا شورای حل اختلاف شهرستان موجب رهایی قاتلین از قصاص نفس شد.

دادستان خدابنده در تشریح جزئیات این پرونده افزود: سال ۱۳۹۹ در پی گزارش کلانتری ۱۱ خدابنده مبنی وقوع درگیری شدید فیزیکی میان چند نفر، فردی با هویت معلوم بر اثر شدت جراحت توسط دو برادر به قتل می رسد.

وی ادامه داد : با توجه به تشکیل پرونده در بازپرسی دادسرای خدابنده و درخواست اولیاء دم به قصاص قاتلین، با ارجاع پرونده به شورای حل اختلاف و با تلاش دادستان و اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان پس از چند جلسه مذاکره و میانجیگری، اولیای دم از قصاص گذشت کرده و این دو برادر از چوبه دار رهایی یافتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha