دریبل‌های «ابریشمی» مسی؛ رونالدو اینجا به گرد پای لئو هم نرسید!

تهران- ایرنا- براساس آمار و ارقامی که موسسه تحلیل ورزشی «اوپتا» منتشر کرده، فوق ستاره تیم ملی آرژانتین در پنج لیگ برتر اروپا از فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۷ تاکنون بیشتر از هر بازیکن دیگری، دریبل موفق داشته است.

به گزارش شامگاه شنبه ایرنا، لیونل مسی، ستاره آرژانتینی باشگاه اینترمیامی آمریکا از زمان نخستین بازی رسمی‌اش در سال ۲۰۰۴، همواره بر مستطیل سبز و فوتبال سلطه داشته است و حالا نیز محتمل‌ترین گزینه فتح توپ طلا است. جایزه‌ای معتبر که اواخر ماه جاری به برنده اهدا خواهد شد. در صورتی که مسی این‌بار هم تو طلا را به خانه ببرد، این هشتمین توپ طلای او خواهد بود؛ رکوردی دست‌نیافتنی که اسطوره آلبی‌سلسته را دست‌نیافتنی‌تر خواهد کرد.

مسی در یک هزار و ۴۴ بازی که انجام داده، در مجموع ۸۲۱ گل و ۳۶۱ پاس گل به نام خود ثبت کرده است. اما این همه آمار فوق‌العاده فوق‌ستاره آلبی‌سلسته نیست و او از حیث دریبل‌های موفق هم در پنج لیگ معتبر اروپا پیشتاز است.

فوق ستاره اسبق بارسلونا از آگوست ۲۰۰۶ در مجموع ۲هزار و ۳۵۸ دریبل موفق داشته و این یعنی یک هزار و ۷۳ دریبل موفق بیشتر از نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش که کسی نیست جز ادن هازارد، ستاره اسبق چلسی و رئال مادرید.

هازارد در طول چهار سال پیش از بازنشستگی‌اش در اوایل ماه جاری، در تنها ۷۶ بازی باشگاهی، یک هزار و ۲۸۵ دریبل موفق داشت.

رقیب سنتی مسی یعنی کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی تیم فوتبال النصر در این فهرست با تنها ۹۳۷ دریبل موفق، در رتبه ششم قرار دارد. با توجه به اینکه مرد پرتغالی در جریان نخستین حضورش در منچستریونایتد و بخشی از دوران بازی در رئال مادرید، یک «دریبل‌زن سریالی» بود، قرار گرفتن در جایگاه ششم برای هواداران غافلگیرکننده به نظر می‌رسد!

فرانک ریبری، ستاره خوش‌تکنیک اسبق بایرن مونیخ و تیم ملی فرانسه، در رتبه سوم و نیمار، ستاره برزیلی الهلال که به‌تازگی با مصدومیت شدید رباط صلیبی روبه‌رو شده، در این رده‌بندی چهارم است.

ویلفرد زاها، مهاجم گالاتاسرای نیز در رتبه پنجم و بالاتر از رونالدو قرار گرفت. ستاره، متولد ساحل عاج در دوران حضورد در کریستال پالاس در لیگ برتر جزیره، به دلیل سرعت و دریبل‌هایی که می‌زد، یکی از خطرناک‌ترین مهاجمان محسوب می‌شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha