۷۰ درصد پایگاه های مقاومت بسیج تبریز برنامه محور هستند

تبریز- ایرنا- فرمانده سپاه ویژه تبریز با اشاره به هدفمند بودن فعالیت های بسیج، گفت: ۷۰ درصد پایگاه های مقاومت بسیج این کلانشهر برنامه محور بوده و دارای اسناد برنامه ای هستند.

سرهنگ عبدالله شادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، یکی از اهداف مهم سپاه ویژه تبریز را سوق دادن تمام فعالیت های بسیج در قالب سند برنامه ای بیان و اظهار کرد: اکنون بیشتر پایگاه ها در مساجد و محلات تبریز برای جامعه هدف دارای برنامه های مدون در حوزه های مختلف عقیدتی، فرهنگی، ورزشی، معیشتی و سیاسی هستند.

وی با تاکید بر اینکه برای برخورداری از پایگاه های مقاومت بسیج در تراز انقلاب اسلامی و تحقق مفاد بیانیه گام دوم باید تلاش های وسیع و شبانه روزی صورت بگیرد، یادآور شد: برای داشتن بسیجیان تراز انقلاب اسلامی حداقل مدت سه سال زمان نیاز است که ما در سپاه تبریز برنامه های مربوطه را تدوین و در پاره ای از پایگاه ها آغاز کرده ایم.

سرهنگ شادی میزان پیشرفت برنامه های بسیج تبریز با محوریت تراز انقلاب اسلامی را ۲۰ درصد اعلام کرد که در سه قالب مسجدمحور، حوزه محور و ناحیه محور خلاصه شده است.

سرهنگ شادی میزان پیشرفت برنامه های بسیج تبریز با محوریت تراز انقلاب اسلامی را ۲۰ درصد اعلام کرد که در سه قالب مسجدمحور، حوزه محور و ناحیه محور خلاصه شده است.

وی با اشاره به اینکه نظام مسایل و عقب ماندگی ها در سپاه ویژه تبریز احصاء شده است، افزود: از مجموع ۵۲۰ پایگاه بسیج تبریز تعداد ۱۱۴ پایگاه مشکلات بسیار اساسی از قبیل ساختاری، ساختمان و فضاهای فیزیکی داشت که حتی برای مدت ها درب های آنها باز نمی شد.

شادی وجود ۵۲۰ پایگاه بسیج در شهرستان تبریز را ظرفیت بسیار وسیع برای اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، عمرانی، اقتصادی و محرومیت زدایی دانست و گفت: در سه سال گذشته از تمام این پایگاه ها در قالب تیم های ۶ نفره بازدید و مسایل و مشکلات آنها مورد بررسی و رصد قرار گرفته است که در این پایش معنایی بسیاری از مسایل احصا و برای رفع آنها برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: سپاه ویژه تبریز در حال حاضر تعداد ۲۴ هزار نفر در بدنه های مختلف مدیریتی اعم از پایگاه های مقاومت، بسیج مساجد و مدارس دارد که هر کدام می توانند در آینده به مدیران در تراز انقلاب اسلامی تبدیل شده و با تجربه بسیج فعالیت های چشم گیری را برای رفه مشکلات جامعه داشته باشند.

شادی نقش بسیح تبریز در دوران دفاع مقدس را بسیار مهم و تاثیرگذار خواند و با اشاره به شهادت تعداد ۶۹ نفر از فرماندهان پایگاه های مقاومت در آن دوران، شهادت ۲ مدافع امنیت در ۲ سال گذشته را نشان دهنده تداوم راه و مسیر شهدای دفاع مقدس برای دفاع از کیان میهن اسلامی دانست.

تدوین سند ۱۰ ساله در سپاه تبریز

وی از تدوین سند چشم انداز ۱۰ ساله سپاه تبریز خبر داد و گفت: بر این اساس با ۵۷ نفر از پیشکسوتان و رزمندگان و مسئولان سابق جلسه برگزار کرده و اقدام به نگارش برنامه با محوریت پایگاه ها برای جامعه هدف بسیجیان، مساجد برای نمازگزاران و محلات برای اهالی هر محله کردیم.

شادی اجرای تعداد ۳۹۰ طرح تابستانی در سالجاری را یکی از برنامه های مهم پایگاه های مقاومت تبریز برشمرد که این آمار در سال گذشته ۲۱۰ طرح بود و در هفته های آینده نیز برنامه های زمستانی را در پایگاه ها آغاز می کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha