پرونده کیفری رسیدگی به جرایم سران جنایتکار صهیونیستی تشکیل می‌شود

تهران - ایرنا - معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر از تشکیل پرونده کیفری رسیدگی به جرایم سران جنایتکار صهیونیستی خبر داد و گفت: این پرونده در راستای اجرای قانون مقابله با اقدامات خصمانه این رژیم علیه صلح و امنیت مصوب سال ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی با دستور دادستان کل کشور در دادستانی عمومی و انقلاب تهران تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا از معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی در نشست بررسی راه‌های حقوقی و قضایی مقابله با اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، افزود: پرونده کیفری برای محاکمه سران جنایتکار رژیم اشغالگر صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی، نسل کشی، جنایت تجاوز پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت مقابله با بی‌کیفرمانی مقامات رژیم کودک‌کش و آپارتاید صهیونیستی در چارچوب اصل مسئولیت کیفری فردی، تصریح کرد که پرونده‌های دیگری نیز در مورد جنایات سران این رژیم علیه ملت ایران مانند ترور دانشمندان و سایر اقدامات تروریستی و خرابکاری تشکیل می‌شود.

غریب‌آبادی پیگیری طرح شکایت در محاکم سایر کشورها علیه رژیم صهیونیستی از سوی وکلای مستقل مدافع فلسطین را اقدام دیگری برشمرد که توسط جامعه حقوقی و وکلا با تشکیل شبکه‌ای از وکلا در کشورهای مختلف در دست پیگیری است.

دبیر ستاد حقوق بشر بر ضرورت تشکیل مرکز مستندسازی حقوقی جنایات رژیم اسرائیل با تمرکز بر قربانیان، خسارات، جنایات و شناسایی آمران و مباشران و مرتکبان جنایات از سوی مراکز پژوهشی، مراکز حقوقی، سازمان‌های مردم نهاد، رسانه‌ها و نهاد وکالت با همکاری مراکز و سازمان‌های همکار در سایر کشورها تاکید کرد.

نشست بررسی راه‌های حقوقی و قضایی مقابله با اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی با حضور دبیر ستاد حقوق بشر، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، رئیس مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه و جمعی از وکلا، حقوقدانان و اساتید برجسته حقوقی، در محل ستاد حقوق بشر برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha