۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۹:۳۲
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85266379
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رهایی یک متهم به قتل از چوبه دار در کرخه

۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۹:۳۲
کد خبر: 85266379
رهایی یک متهم به قتل از چوبه دار در کرخه

اهواز- ایرنا- رئیس مرکز توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: یک متهم به قتل در شهرستان کرخه با ورود شورای حل اختلاف خوزستان از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی روز یکشنبه در این خصوص بیان کرد: در پی یک فقره درگیری در یکی از روستاهای شهرستان کرخه، یک نفر به قتل رسید که به دلیل رضایت ندادن خانواده مقتول، پس از رسیدگی پرونده در دادگاه، حکم قصاص نفس برای متهم صادر شد.


وی ادامه داد: این پرونده با درخواست خانواده و طایفه محکوم به شورای حل اختلاف ارجاع شد و با رسیدگی در شعبه ۵۲ ویژه عشایر، پیگیری دادستان کرخه و برگزاری ۵۰ جلسه اعضای شورای حل اختلاف با اولیای دم، در نهایت با پذیرش دیه توافقی، رضایت خانواده مقتول جلب و محکوم از قصاص نفس رهایی یافت.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام رییس کل دادگستری خوزستان در پی اقدامات دستگاه قضای استان خوزستان، صلح و سازش پرونده‌های قضایی و قصاص نفس استان رشد ۵۰۰ درصدی یافته است.

دادگستری خوزستان با راه اندازی مراکز "همیار صلح " با همکاری شورای حل اختلاف استان و بزرگان طوایف تلاش بر ایجاد سازش در پرونده‌های قضایی و کاهش جمعیت زندانی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha