حذف الزام رفع تعهدات ارزی به رونق صادرات بخش کشاورزی کمک می‌کند

اهواز - ایرنا - دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز گفت: حذف الزام رفع تعهدات ارزی به رونق صادرات از مرزهای استان بخصوص در بخش کشاورزی کمک کرده و باعث حفظ بازارهای صادراتی کشور می‌شود.

به گزارش ایرنا محمد نجفیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: اگر بخش عمده‌ای از محصولات کشاورزی کشور که در سبد مصرف خانوار سهم و نقشی نداشته، صادر نشوند، زیان بی‌شماری را متحمل می‌شویم.

وی با بیان اینکه موضوع رفع تعهد ارزی باعث شده که نتوانیم از ظرفیت‌های بازار صادراتی خود به درستی استفاده کنیم افزود: بی‌شک حذف الزام رفع تعهدات ارزی برای صادرات محصولات کشاورزی، باعث می‌شود تا میزان صادرات محصولات کشاورزی کم آب‌بر در کوتاه مدت به تنظیم تراز تجاری محصولات کشاورزی کشور کمک کند.

وی افزود: با افزایش صادرات محصولات کشاورزی که از ارز و یارانه استفاده نمی‌کنند، می‌توان تراز تجاری منفی این بخش را (حدود ۱۵ دلار منفی) مثبت کنیم.

حذف الزام رفع تعهدات ارزی به رونق صادرات بخش کشاورزی کمک می‌کند

بر اساس این گزارش، سازمان توسعه تجارت ایران شهریورماه امسال در نامه‌ای به ادارات صمت استان‌ها موضوع تعلیق سیستمی کارت‌های بازرگانی دارای رفع تعهد ارزی کمتر از ۶۰ درصد و اعطای مهلت یک ماهه جهت رفع تعهد ارزی را ابلاغ کرد.

همچنین ابتدای مهرماه جاری، با اعلام این سازمان، مهلت رفع تعهدات ارز حاصل از صادرات در سال ۱۴۰۱، تا پایان آبا ماه امسال تمدید شد و این مهلت شامل برخورداری از معافیت‌های مالیاتی نخواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha