کتابخانه مرکزی ارومیه مجهز به امکانات نوین کتابداری شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: این نهاد به امکانات نوین کتابداری از جمله سالن های مطالعه روزآمد، بخش نشریات و پیشخوان عضویت مجهز شد.

خدیجه معصومی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای طرح نوین کتابداری و کتابخوانی در کتابخانه مرکزی ارومیه بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اظهار کرد: کتابخانه‌ مرکزی ارومیه، نماد هویت فرهنگی این شهر است و نقش بسزایی در آگاهی‌بخشی اجتماعی و پویایی فرهنگی دارد ضمن اینکه این مرکز از بزرگترین و غنی‌ترین مراکز اشاعه اطلاعات در آذربایجان غربی بوده و همواره پذیرای افراد فرهیخته در استان است.

وی ادامه داد: پس از بیش از یک دهه فعالیت، با توجه به ظرفیت بالای کتابخانه مرکزی، این مرکز فرهنگی، نیازمند افزودن بخش‌هایی برای توسعه خدمات بود که فاز اول آن در سال ۱۴۰۱ انجام شد.

مدیرکل کتابخانه های آذربایجان غربی اضافه کرد: پس از انجام تغییرات عمرانی برای بهینه سازی فضا جهت ارائه خدمات جدید کتابخانه ای، تجهیز سالن‌های مطالعه عمومی و سالن های مطالعه وی آی پی، سالن مطالعه گروهی بر اساس استانداردهای موجود، دسترس پذیر کردن میز خدمت و ثبت نام، ایجاد محیط مناسب برای مطالعه نشریات و مجلات صورت گرفت.

معصومی گفت: سالن های مطالعه عمومی آقایان و بانوان در کتابخانه مرکزی در فضایی با زیربنای بیش از ۶۰۰ مترمربع با ۳۰۰ میز و صندلی متناسب با امکانات جانبی تجهیز شده است و سالن های مطالعه ویژه آقایان و بانوان با ۴۰ میز و صندلی استاندارد و با امکانات دسترسی اتصال به اینترنت Wi-Fi، کمد اختصاصی و در فضایی به مساحت ۴۵۰ مترمربع خدمات ویژه‌ای به مراجعان ارائه می‌دهد.

وی افزود: در راستای توجه به کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه مرکزی، ایجاد بخش جدید اتاق علم و خلاقیت (ویژه نوجوانان)، طراحی داخلی بخش کودک و ایجاد بخش مبتنی بر وب، جزو برنامه های آتی اداره کل است.

کتابخانه مرکزی ارومیه مجهز به امکانات نوین کتابداری شد

به گزارش ایرنا، کتابخانه مرکزی استان با زیر بنای هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع و با داشتن بیش از ۱۹۰ هزار جلد کتاب و دارا بودن سالن های مطالعه بانوان و آقایان، امانت و ثبت نام، بخش‌های نشریات، نابینایان و کم بینایان، ناشنوایان و کم شنوایان، بوفه، مرجع، نسخ خطی، کودک، اتاق مطالعه گروهی و انفرادی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha