سالن‌های ورزشی دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی با تخفیف در اختیار زنان خانه دار قرار گیرد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: سالن‌های ورزشی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان با تخفیف ۹۰ درصدی در اختیار بانوان خانه‌دار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، «فرزاد مخلص الائمه» روز یکشنبه در نشست شورای تربیت بدنی و ورزش استان مرکزی، افزود: سالن‌های ورزشی و ظرفیت‌های دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌های استان مرکزی در ساعات بدون استفاده با تخفیف بالا در اختیار زنان خانه دار قرار گیرد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی دارای ظرفیت‌های ورزشی مطلوبی هستند و نباید تنها به کارکنان آنها اختصاص نداشته و باید زمینه استفاده همگانی از این ظرفیت‌ها فراهم شود.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: نظارت بر استفاده از داروهای نیروزا در اماکن ورزشی برای جلوگیری از بروز مشکل برای جوانان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گیرد.

مخلص الائمه با یادآوری تخصیص زمین به قهرمانان مسابقات بین المللی گفت: پیگیری تخصیص زمین با کاربری مسکونی برای قهرمانان رتبه اول تا سوم در دستور کار استان بوده و بر اساس قانون، محدودیت‌هایی در این حوزه در استان وجود داشته و ارایه زمین به این افراد باید از مسیر قانونی انجام شود.

وی افزود: دستورات لازم برای ارایه زمین به قهرمانان ورزشی بین المللی از سوی معاون اول ریاست جمهوری صادر شده و با تحقق این مهم در استان اجرایی می‌شود.

استاندار مرکزی در خصوص اشتغال قهرمانان ورزشی گفت: نیاز است پیگیری‌ها لازم در این زمینه انجام و راهکار مناسب برای اشغال این افراد ارایه شود.

مخلص الائمه افزود: امکان سنجی لازم برای تشکیل صندوق ورزش استان انجام شود و در صورت امکان زمینه ایجاد این صندوق در استان فراهم شود.

وی اظهار کرد: طرح ایجاد اشتغال برای قهرمانان بین المللی استان مرکزی توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد شود و در صورت نیاز وام مورد نیاز برای ایجاد اشتغال در اختیار این افراد قرار گیرد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین طرح بکارگیری قهرمانان بین المللی در نهادهای عمومی مبتنی بر توانمندی این افراد توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان انجام شود.

مخلص الائمه با یادآوری مشکل خودرویی اداره کل ورزش و جوانان استان برای اعزام ورزشکاران به مسابقات گفت: نیاز است از ظرفیت خیران حوزه سلامت برای خرید خودرو استفاده شود و سازمان برنامه و بودجه استان نیز حداکثر همکاری را برای رفع این مشکل با اداره کل ورزش و جوانان استان داشته‌ باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: مشکلات ورزشی استان باید اولویت‌بندی شده و بر اساس اولویت رفع این مشکلات در دستور کار استان قرار گیرد.

«بهنام نظری» افزود: هیات‌های ورزشی استان مرکزی باید از کرختی خارج شده و در زمینه درآمدزایی برای اعزام ورزشکاران و رفع مشکلات خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت ورزش، نیاز است مسئولان مربوطه در این نشست حضور فعال داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این استان در زمینه استعدادهای برتر در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ رتبه سی‌ام را در سطح کشور داشت که امسال در این زمینه هفت پله سعود داشته و این نشان از آغاز حرکت استان در این حوزه‌است.

«مسعود پیرایش» افزود: نیاز است قانون و سازوکاری ایجاد شود که ورزشکارانی که مقام‌های بین المللی کسب می‌کنند از مزایای اختصاص یافته به این افراد به صورت تساوی برخوردار شوند.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از ورزش قهرمانی در استان مرکزی، ۲۰۰ میلیون ریال برای اعزام ورزشکاران به مسابقات هانگژو پرداخت شد و به قهرمانان نیز ۳۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال برای قهرمانان بین المللی از دغدغه‌های استان و اجرای این مهم در دستور کار این اداره کل قرار دارد تا این افراد بدون دغدغه و نگرانی خاطر ورزشکاران در مسابقات حضور یابند.

پیرایش گفت: قهرمانان استان مرکزی سال گذشته ۹۵ نفر بودند که ۱۵ نفر امسال به تعداد این افراد افزوده شده و ۶۰ درصد این افراد بدون شغل هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: پنج مجموعه فرهنگی و ورزشی کارگری در استان وجود دارد که فعال هستند.

«جمشید امیدی» افزود: ۱۵ تیم ورزشی امسال به مسابقات کشوری اعزام شدند و ۶۹ رویداد ورزشی امسال در سطح استان برگزار شده‌ است.

وی ادامه داد: ورزشکاران کارگری استان مرکزی امسال در مسابقات قهرمانی سه رتبه برتر، یک رتبه دوم و ۲ رتبه سوم را کسب کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطر نشان کرد: واحدهای تولیدی بخش خصوصی به دنبال نیروی کار در خط تولید بوده و نیار است اشتغال برای ورزشکاران قهرمانی در کارخانجات بزرگ استان ایجاد شود.

مدیر کل دفترامور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: ورزش همگان در بخش بانوان مهم بوده و بانوان سالم به سلامت خانواده منجر می‌شود.

«پروین مفتح زاده» افزود: آموزش اعتقادی، سیاسی و احکام عملی برای ورزشکاران به ویژه بانوان باید در دستور کار قرار گرفته و بانوانی که احکام را در مسابقات رعایت می کنند باید صورت ویژه دیده شوند.

بیش از ۱۰۰ هزار ورزشکار استان مرکزی در هیات‌های مختلف ورزشی سازماندهی شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha