سه هزار اثر به کنگره بین‌المللی جمعیت پایدار در بجنورد ارسال شد

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی گفت: سه هزار اثر در بخش های مقاله، عکس، نماهنگ، کاریکاتور و مستند به دبیرخانه کنگره بین المللی «جمعیت پایدار و آینده مطمئن» در بجنورد ارسال شده است.

دکتر جواد شاهین فر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد یکهزار و ۵۰۰ اثر داخلی و خارجی مربوط به عکس، نماهنگ، کاریکاتور و مستند است.

وی افزود: این آثار در محورهای فرزندآوری، جوانی جمعیت، ترویج زایمان طبیعی، خوشایندسازی زایمان طبیعی، سلامت زنان و مردان، مراقبت‌های پیش از بارداری، دوران بارداری و زایمان به دبیرخانه این کنگره بین المللی ارسال شده است.

به گفته وی؛ نخستین کنگره بین المللی «جمعیت پایدار و آینده مطمئن» ۲۴ آبان ماه امسال به مدت ۲ روز برگزار می شود.

شاهین فر با اشاره به آغاز داوری مقالات ارسالی از روز یکشنبه، گفت: ۹۴ داور داخلی و خارجی در حوزه‌های تخصصی داوری مقالات را بر عهده دارند که پس از طی این مراحل تعدادی از مقاستر پلات به صورت ارایه سخنرانی و پوذیرفته می شوند.

وی با بیان اینکه مقالات ارسالی به این کنگره بین المللی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نمایه خواهد شد، خاطرنشان کرد: پس از برگزاری کنگره، کلیه مقالات مورد پذیرش در این رویداد علمی در پایگاه استنادی جهان اسلام نمایه خواهند شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: قرار گرفتن مقالات مورد پذیرش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نشان از اهمیت و اعتبار علمی نخستین کنگره بین المللی «جمعیت پایدار، آینده مطمئن» دارد.

خراسان شمالی در میزان ناباروری، جزو استان های با خطر متوسط قرار دارد، به گونه ای که نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha