۶۶.۸ درصد زایمان‌های خراسان‌شمالی با روش بدون درد انجام می‌شود

بجنورد- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی گفت: سالانه حدود ۱۳ هزار تولد زنده در استان انجام می شود که ۶۶.۸ درصد آن با فرآیند بدون درد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر جواد شاهین فر روز چهارشنبه در حاشیه آیین تجلیل از مادران بیش از ۲ قلوزا در بیمارستان بنت الهدی بجنورد اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان به منظور اجرای طرح جوانی جمعیت، بسته های حمایتی را برای مادران بدحال و زایمان های بیش از ۲ قلو از هنگام پروسه ۶ ماه به بعد در نظر دارد.

وی افزود: در مجموع چهار هزار نفر از مادران باردار، شیرده و اطفال زیر پنج سال تحت پوشش این دانشگاه قرار دارند و از خدماتی حمایتی برخوردارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی تصریح کرد: ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین یکی از برنامه‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی است که در راستای اجرای برنامه جوانی جمعیت اجرا می شود.

شاهین فر بر ترویج زایمان طبیعی تاکید کرد و گفت: وضعیت جسمانی بیشتر مادرانی که با روش طبیعی فرزند خود را به دنیا می آورند به سرعت بهبود یافته و نوزادان سالمی خواهند داشت.

کاهش سزارین از اولویت های علوم پزشکی

شاهین فر خاطرنشان کرد: ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین یکی از برنامه‌های اصلی معاونت درمان این دانشگاه است که در راستای اجرای برنامه جوانی جمعیت اجرا می شود.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مادران باردار، تکمیل فرم‌های رضایت سنجی مادران باردار و توانمندسازی ماماها در راستای ترویج زایمان طبیعی در حال اجراست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی ادامه داد: جشنواره ملی هنر در مامایی نیز خردادماه سالجاری با هدف توانمند سازی ماماها و ترغیب مادران به زایمان طبیعی در مرکز خراسان شمالی با حضور مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha