۱ آبان ۱۴۰۲، ۶:۰۶
کد خبر: 85267317
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افتتاحیه جام‌جهانی ۲۰۲۶ در آزتک؛ ملاقات با «دست خدا» پس از ۴۰ سال

تهران- ایرنا- دیدار افتتاحیه جام‌جهانی ۲۰۲۶  به احتمال زیاد در استادیوم خاطره‌انگیز "آزتک" مکزیکوسیتی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در فاصله سه سال تا جام‌جهانی ۲۰۲۶، جزئیات این مسابقات در حال رسانه‌ای شدن است. رقابت‌هایی که برای اولین بار با حضور ۴۸ تیم و ۱۶ تیم بیشتر نسبت به دوره‌های قبل قرار است به میزبانی مشترک آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار شود.

تایمز در این رابطه نوشت که فدراسیون جهانی فوتبال تصمیم گرفته، افتتاحیه این مسابقات را در ورزشگاه خاطره‌انگیز آزتک مکزیکوسیتی مکزیک برگزار کند.

استادیوم آزتک یادآور دیدار یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۱۹۸۶ بین انگلیس و آرژانتین است، دیداری که دیه‌گو مارادونای فقید یک گل جنجالی وارد دروازه پیتر شیلتون کرد و آن گل به گل «دست خدا» مشهور شد.

مارادونا پس از به ثمر رساندن این گل در واکنش به اینکه با دست توپ را وارد دروازه کرده است گفت که این گل را دست خدا وارد دروازه کرد.

افتتاحیه جام‌جهانی ۲۰۲۶ در آزتک؛ ملاقات با «دست خدا» پس از ۴۰ سال

حالا قرار است پس از ۴۰ سال، استادیوم آزتک دوباره میزبان جام‌جهانی و این بار افتتاحیه مسابقات شود.

هنوز مشخص نیست که فینال جام جهانی کجا برگزار می‌شود، اما انتظار می‌رود که در ایالات‌متحده و در استادیوم مت‌لایف نیوجرسی یا در استادیوم دالاس برگزار شود.

مکزیکو سیتی، گوادالاخارا و مونتری سه شهر میزبان مکزیک در جام‌جهانی ۲۰۲۶ هستند. تورنتو و ونکوور هم شهرهای میزبان کانادا هستند و ۱۱ شهر آتلانتا، بوستون، دالاس، هیوستون، کانزاس سیتی، لس آنجلس، میامی،نیوجرسی، فیلادلفیا، سانفرانسیسکو و سیاتل، شهرهای میزبان آمریکا در این مسابقات خواهند بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha