برنامه قرقیزستان برای تبدیل شدن به قطب تجارت الکترونیک آسیای مرکزی

تهران – ایرنا – جمهوری قرقیزستان در نظر دارد به مرکز لجستیک و تجارت الکترونیکی برای کشورهای آسیای مرکزی تبدیل شود.

به گزارش ایرنا از تارنمای ۲۴ قرقیزستان، نظربک مالایف معاون وزیر اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان در نمایشگاه تجارت الکترونیک EXPO ۲۰۲۳ این موضوع را بیان کرد. به گفته وی، این کشور در تلاش است بیشکک را به عنوان مرکز دیجیتال آسیای مرکزی معرفی کند.

این مقام قرقیزخاطرنشان کرد وزارتخانه متبوعش برای بهینه سازی مقررات دولتی، بهبود کیفیت محیط سازمانی و ایجاد شرایط مطلوب برای توسعه تجارت الکترونیک در جمهوری قرقیزستان تلاش می کند.

وی افزود: تجارت الکترونیک به سرعت در حال توسعه است و توسعه کامل این حوزه نه تنها شامل ایجاد فروشگاه های آنلاین و شرکت های آنلاین برای فروش و خدمات می شود، بلکه فرآیندی پیچیده با قوانین و مقررات خاص خود است. اقتصاد مدرن ارتباط تنگاتنگی با تجارت الکترونیک دارد. دامنه رو به رشد تجارت الکترونیک و انواع مختلف کسب و کار و حجم رو به رشد آن در حال تبدیل شدن به یک هنجار برای بسیاری از کشورهای جهان از جمله قرقیزستان است.

در این مجمع بیان شد تجارت الکترونیک محرک اصلی رشد اقتصاد دیجیتال جمهوری قرقیزستان است. بنابراین لازم است مرزهای تجارت الکترونیک برای جمهوری قرقیزستان مشخص شود و پارامترهایی برای ارزیابی تحلیلی این بازار تعیین شود.

جمهوری قرقیزستان کشوری محصور در خشکی در آسیای مرکزی با داشتن حدود هفت میلیون نفر جمعیت با کشورهای تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان و چین همسایه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha