۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 1934
کد خبر: 85267798
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجمع خانواده جمعیت هلال احمر همدان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین+فیلم

همدان - ایرنا- خانواده جمعیت هلال احمر همدان روز دوشنبه در حمایت از مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین در آرامگاه بوعلی سینا شهر همدان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان در این تجمع گفت: بر اساس معاهدات و کنوانسیون های بین الملل کادر درمان، امدادگران و عوامل امدادی که از نشان صلیب سرخ و هلال احمر استفاده می کنند در میدان جنگ از تعرض مصون هستند.

علی سنجربگی بیان کرد: رژیم غاصب صهیونیسم نه تنها به این معاهدات و قراردادها پایبند نبوده حتی بی دفاع ترین مردم و بیماران بیمارستان ها را هم مورد هدف قرار داده است.

وی اظهار کرد: امدادگران، نجاتگران و مردم همدان امروز با حضور در این تجمع اعتراضی آمدند تا سفیر صلح و دوستی برای امدادگران، نجاتگران و کادر درمان و مرهمی بر زخم های این عزیزان باشند و ظلم و ستمی که به آنها وارد شده را محکوم کنند.

سنجر بگی تاکید کرد: حاضران در این تجمع این را اعلام می کنند که همه امدادگران استان همدان و کارکنان کادر درمان هلال احمر آمادگی پیوستن به امدادگران غزه در فلسطین را دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: در این راستا اولین تیم درمان اضطراری در قالب تیم ۱۵ نفره متشکل از پزشکان و کادر درمان سازماندهی و به تهران اعزام شدند تا در صورت بازگشایی مسیر راهی غزه شوند.

سنجربگی ادامه داد: بیمارستان سریع استقرار و تیم درمانی برای کمک به مردم غزه پیش بینی شده است که با بازگشایی مسیر در کنار امدادگران غزه به آسیب دیدگان امداد رسانی می کند.

اقدامات رژیم صهیونیستی در مجامع بین المللی پیگیری شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان نیز گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی در حمله به مردم بی دفاع غزه و بیمارستان، بیماران و امدادگران به عنوان جنایت جنگی در مجامع بین المللی قابل پیگیری است.

حسن خانجانی موقر یادآوری کرد: بعد از جنگ جهانی دوم، مباحث مربوط به حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه پس از سال ۱۹۴۸ در جهان مورد توجه قرار گرفت و اعلامیه جهانی حقوق بشر مصوب شد.

وی افزود: منظور از حقوق بشر یعنی هر انسان باید از اصل برابری، برادری، حُریت، حق حیات، سلامت و امنیت باید برخوردار باشد که این سرفصل ها در اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی مصوب ۱۹۶۶ موجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان بیان کرد: این سرفصل ها برای مردم ایران اسلامی در جنگ هشت ساله مورد توجه قرار نگرفت و شورای حقوق بشر و کمیسیون اجتماعی سازمان ملل متحد در آن دوران هیچ واکنشی به این تجاوز نشان ندادند همچنان که در جریان غزه هم سکوت کردند.

خانجانی گفت: «حقوق بشر دوستانه» بعد از «حقوق بشر» در سال ۱۹۴۹ در کنوانسیون های چهارگانه ژنو یا قراردادهای بین المللی چهارگانه ژنو مورد توجه قرار گرفت که موضوع آن درباره حقوق متخاصمات مسلحانه و منازعات بین المللی در سطح جهان در بُعد داخلی و خارجی مثل جنگ جهانی است که این کنوانسیون های چهارگانه کشورها را ملزم به رعایت نکات و مواردی کرده است.

وی بیان کرد: طبق مفاد این قرارداد در حقوق بشر دوستانه در صورت بروز جنگ نباید افراد غیرنظامی، امدادگر، بیماران و مردم بی دفاع قربانی شوند و تجهیزات ناوبری برای کمک به زخمی ها و بیمارستان ها نباید مورد حمله قرار بگیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان با بیان اینکه رعایت این حمایت ها بر اساس مصوبه ۱۲ اوت ۱۹۴۹ برای همه کشورها لازم اجرا است گفت: رعایت حقوق بیشر نیاز به پیوستن به آن نیست بلکه مورد پذیرش و قبول جهان است و جزو عُرف بین الملل است.

خانجانی یادآوری کرد: طبق مفاد این میثاق نامه، نیروهای مسلحی که سلاح زمین می گذارند، کسانی که به علت بیماری یا ضعف اسیر شدند، زخمی ها، بیماران، تشکیلات و تاسیسات درمانی، درمانگاه، بیمارستان و کلینیک نباید مورد حمله و جنایت قرار بگیرد در حالیکه رژیم غاصب بیمارستان غزه را مورد هدف قرار داد.

وی افزود: کارکنان بهداری، ماموران جستجو، حمل و معالجه بیماران، ابنیه و لوازم بهداری، تجهیزات ناوبری هوایی، دریایی و زمینی که در خدمت مجروحان و زخمی هستند نباید در جنگ بین کشورها و حتی جنگ های داخلی مورد تهاجم قرار بگیرند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان بیان کرد: اما این پیمان نامه ها و مفاد کنوانسیون ها در جنگ چند روزه غزه به صورت وحشیانه نقض شد و مدعیان حقوق بشر و تدوین کنندگان اعلامیه و کنوانسیون ها هیچ واکنشی نشان ندادند.

خانجانی اظهار کرد: بنابراین با تدبیر قوه قضاییه و دادستان کل کشور، دادسرای تهران این موضوع را به جنایت جنگی طبق قوانین داخلی که در ۱۳۹۹ به تصویب مجلس رسیده پیگیری کند تا بتوان مقامات جنایتکار رژیم صهیونیستی را به مجازات برسانیم.

دادستان همدان گفت: همه مردم به شیوه های مختلف از جمله حضور در تجمعات اعتراضی نفرت خود را از جنایت بزرگ رژیم صهیونیستی علیه ملت بی دفاع غزه اعلام کردند.

وی افزود: همدانی ها از جمله امدادگران جمعیت هلال احمر در یک اقدام ابتکاری با حضور در آرامگاه بوعلی سینا این اندیشمند و دانشمند بزرگ جهان ، انزجار و نفرت خود را اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند و ضربات سنگینی به پیکر رژیم اشغالگر صهیونیستی وارد کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی که توان مقابله با رزمندگان مقاومت را ندارد از همان ابتدای عملیات در جنایتی آشکار اقدام به بمباران بی وقفه مناطق مسکونی، بیمارستان ها و مراکز دینی و مدارس غزه کرده است که در اثر آن تاکنون ۴ هزار و ۷۴۱ فلسطینی شهید و ۱۴ هزار و ۲۴۵ نفر دیگر نیز زخمی شده اند. میان شهدای فلسطینی یک هزار و ۸۷۳ کودک، یک هزار و ۲۳ زن و ۱۸۷ سالخورده وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha