نخستین بار در خاورمیانه؛
 دستگاه «استارت و فینیش» مسابقات آب‌های آزاد در کیش ساخته شد

کیش – ایرنا – رییس هیات شنا، شیرجه و واتر پلو منطقه آزاد کیش گفت: برای اولین بار در خاورمیانه توانستیم دستگاه «استارت و فینیش» مسابقات شنا در آب‌های آزاد را در داخل کشور تولید کنیم.

«بهرام سعادت» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مواد اولیه ساخت این دستگاه از بلژیک وارد شد، اظهار کرد: تولید این دستگاه در داخل و با طراحی هیات شنا، شیرجه و واتر پلو منطقه آزاد کیش انجام شده است.

وی ادامه داد: این دستگاه از کیفیت بالایی برخوردار است و باید اذعان کنیم که کیفیت و نوع ساخت آن یک سر و گردن از محصول مشابه تولید شده در اروپا نیز بالاتر است.

رییس هیات شنا، شیرجه و واتر پلو منطقه آزاد کیش اضافه کرد: در نخستین مسابقه ماراتن شنای کشور که در کیش برگزار شد، این دستگاه رونمایی و مورد استفاده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه جزیره کیش باید به عنوان قطب مسابقات شنای آب‌های آزاد در جهان معرفی شود، گفت: حتی در مسابقات جهانی نیز فقط از دستگاه فینیش استفاده می‌شود؛ اما ما توانستیم دستگاه استارت آن را نیز بسازیم و در جریان مسابقات ماراتن شنای آب‌های آزاد در کیش از آن استفاده کنیم.

«سعادت» با بیان اینکه نمایندگان فدراسیون از نزدیک در جریان این دستاورد قرار گرفتند، افزود: فیلم‌های مربوط به اولین شنای ماراتن کشور تهیه شده و برای آغاز مذاکرات جهت میزبانی از مسابقات جهانی این رشته ورزشی به فدراسیون ارسال شده است.

وی ادامه داد: امروز کیش مورد توجه فدراسیون قرار گرفته و در همین راستا آبان ماه از هیات‌های شنا، شیرجه و واتر پلو سراسر کشور در جزیره میزبانی خواهیم کرد.

رییس هیات شنا، شیرجه و واتر پلو منطقه آزاد کیش همچنین از آغاز برنامه ریزی برای میزبانی از 11 تیم واترپلوی ساحلی برتر جهان در کیش خبرداد.

برای اولین بار در خاورمیانه؛ دستگاه «استارت و فینیش» مسابقات آب‌های آزاد در کیش ساخته شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha