استاندار فارس: عدالت در ارجاع پرونده‌ به کارشناسان رعایت شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: عدالت در ارجاع پرونده به کارشناسان رسمی دادگستری رعایت شود چرا که بی توجهی نسبت به این مهم می تواند هرچند اندک و ناچیز اما موجب انحراف شود اما توجه به این مساله موجب می شود فرد به خلاف متوصل نشود.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد هادی ایمانیه، روز دوشنبه در همایش گرامیداشت روز کارشناس در شیراز افزود: معتقدیم که اکر ارجاعات عادلانه باشد و از طرفی به کارشناسانی که دارای سلامت بیشتری هستند ارجاعات بیشتری داده شود به نتایج بهتری در این حوزه حاصل خواهد شد.

او ادامه داد: عادلانه بودن ارجاعات را می‌تواند از طریق سامانه کانون کارشناسان یا یک سامانه جدید دنبال کرد تا نسبت به که صحت آن اطمینان حاصل شود.

وی، با اشاره به نقش حوزه اجرایی و دستگاه قضایی در مقابله با فساد اظهار کرد: کانون کارشناسان نیز که مجموعه مورد اعتماد هر دو حوزه است نیز می‌تواند مسیر را به شکل هموار و ضد فساد و در جهت اجرای عدالت پیش ببرد.

استاندار فارس گفت: باید در عمل به وظایف خود در حوزه کارشناسی از هواهای نفسانی چشم پوشی کرد و مراقب بود و هیچ مراقبتی نیز بالاتر از وجدان و نظارت الهی نیست.

ایمانیه افزود: اعتقادات و وجدان بیدار به ما کمک خواهد کرد که به نفع جامعه و هم نوعان خود تصمیم بگیریم و فعالیت و کار کنیم.

استاندار فارس، با اشاره به وجود ۷۶ رشته کارشناسی رسمی ادامه داد: حتما باید در مشاوره ها از نظر کارشناسی از این افراد کمک بگیریم.

استاندار فارس: عدالت در ارجاع پرونده‌ به کارشناسان رعایت شود

فعالیت یک هزار و ۷۰۹ کارشناس رسمی دادگستری در فارس
رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری فارس هم گفت: هم اینک یک هزار و ۷۰۹ کارشناس رسمی دادگستری در استان فعالیت دارند که از این تعداد ۹۷ کارشناس از میان بانوان و بقیه آقایان هستند.

محمد حسین دادخواه افزود: از مجموع کارشناسان فعال است، ۸۹ نفر دارای مدرک دکترا، ۵۷۴ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و مابقی دارای مدرک کارشناسی هستند.

وی، با اشاره به قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اظهار کرد: معتقدیم که کارشناسی رسمی شغل نیست و از ابن بابت به قانون تسهیل ایراداتی وارد است اما خود را نیز ملزم به احترام به قانون می دانیم.

او اظهار کرد: در گذشته پذیرش کارشناس رسمی بر اساس ظرفیت و نیاز بود اما در قانون تسهیل، بحث ظرفیت برداشته شده است.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری فارس گفت: این مجموعه در استان از سال ۵۹ فعال شده و از همان ابتدا نیز جزو کانون‌های پیش رو و سرآمد در کشور بود.

دادخواه، در خصوص راه اندازی سامانه ارجاع عادلانه اقدامات کارشناسی اظهار کرد: هم اینک تمدید پروانه کارشناسان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی، با اشاره به آغاز ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی دادگستری فارس از یکم آبانماه جاری همزمان با سراسر کشور افزود: نام نویسی تا هفتم آبان ماه ادامه دارد و آزمون نیز در روز ۱۵ همین ماه برگزار می شود و حداکثر ۲ ماه پس از برگزاری آزمون نتایج آن اعلام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha