جلیلی: سازمان ملل در معرض یک آزمون مهم قرار دارد + فیلم

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه صنعتی شریف در حاشیه تحویل نامه رییسان دانشگاه‌های کشور در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در تهران گفت: سازمان ملل متحد در جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در معرض یک امتحان مهم قرار گرفته است که امیدواریم بتواند به خوبی نقش خود را به نفع مردم مظلوم فلسطین ایفا کند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، رسول جلیلی روز دوشنبه پس از تحویل نامه اعتراضی رییسان دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور در محکومیت جنایات ژیم صهیونیستی خطاب به آنتونیو گوترش که امروز (دوشنبه) به همراه رییس دانشگاه شهید بهشتی به هماهنگ کننده سازمان ملل در تهران تحویل داده شد، به خبرنگاران اظهار داشت: دنیا، دنیایی است که در آن حق وتو وجود دارد. حق وتو یعنی هرکجا نفع وتو کنندگان نبود قانونی وضع نمی‌شود، مصوبه‌ای تصویب نمی‌شود و ما در حال حاضر با جنایات رژیم صهیونیستی در خصوص غزه مواجه هستیم، این پدیده تکرار پدیده‌های مشابه قبلی است که در طول عمر سازمان ملل اتفاق افتاده است.

وی تاکید کرد: هر کجا که به ضرر دارندگان حق وتو بوده است، قانون و مصوبه مناسبی علیه ظلم شکل نگرفته است و در جریان غزه هم باز اتفاق افتاد.

رییس دانشگاه صنعتی شریف همچنین گفت: نامه‌ اعتراضی روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری خطاب به دبیرکل سازمان ملل امروز به اتفاق محمود رضا آقامیری رییس دانشگاه شهید بهشتی تحویل هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در تهران شد که وی تاکید کرد در اسرع وقت این نامه را تحویل دبیرکل سازمان ملل می دهد.

جلیلی افزود: انتظار ما این است که این نامه همراه با صداهای دیگری که در سطح دنیا علیه این ظلم وجود دارد به دبیرکل سازمان ملل منتقل شود و وی سریع بتواند ابتدا آتش بس، انتقال کمک های بشردوستانه و مداوای مجروحان و اقدامات اولیه را انجام دهد.

وی ادامه داد: سازمان ملل در معرض یک امتحان مهم قرار گرفته است که آیا می‌تواند واقعاً نقش خود را ایفا کند یا خیر که امیدواریم بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

رژیم غاصب صهیونیستی تمام قوانین بین‌المللی و جنگی را زیر پا گذاشته‌اند

سید محمودرضا آقامیری رییس دانشگاه شهید بهشتی هم درمورد نامه اعتراضی رییسان دانشگاه ها به دبیرکل سازمان ملل و تحویل این نامه به هماهنگ کننده مقیم این نهاد بین المللی در ایران توضیح داد: مفاد نامه رییسان دانشگاه ها به دبیرکل سازمان ملل درباره نگرانی از شرایطی که در غزه اتفاق افتاده است و جنایاتی که صهیونیست‌ها در غزه انجام می دهند.

وی افزود: رژیم غاصب صهیونیستی تمام قوانین انسانی، بین‌المللی و جنگی را زیر پا گذاشته‌اند و جوانان، کودکان و زنان فلسطینی را می کشند و مورد جنایت قرار می دهند که در این نامه این نگرانی‌ها اعلام شده است.

رییس دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: همچنین در این نامه به کنوانسیون‌های مختلف ژنو در ارتباط با نگهداری اسرا اشاره شده است. قوانینی بین المللی درباره اسرا در حال حاضر اجرا نمی شود، چرا که اسرا باید از طریق صلیب سرخ در آنجا ثبت نام شوند و تحت حمایت این نهاد بین المللی قرار بگیرند، باید زنان و کودکان طبق قانون هرچه سریع تر از اسارت خارج شوند. صهیونیست ها در کشتار غزه قوانین را رعایت نمی کنند و در این نامه این نگرانی‌ها به دبیرکل سازمان ملل اعلام شده است.

آقامیری درباره درست عمل نکردن شورای امنیت سازمان ملل به وظایف خود در خصوص جنایات غزه تصریح کرد: این سازمان بین المللی که وابسته است نمی‌تواند نقش خود را ایفا کند. سازمان ملل تحت تاثیر قدرت‌های بزرگ است. حتی گاهی اوقات دیدیم برای دیپلمات‌هایی که برای جلسات رسمی می روند به دلیل حاکمیت آمریکایی‌، سازمان ملل قدرت اخذ ویزا ندارد.

وی تاکید کرد: شورای امنیت یک آپارتاید است یعنی به راحتی هر کسی را که می‌خواهند محکوم می‌کنند و هر کسی را هم که نمی خواهند وتو می‌کنند و این مشکلات به وجود می‌آید.

به گزارش ایرنا، نامه رییسان دانشگاه ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات اخیر رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی پیش‌ازظهر امروز به هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در تهران توسط رسول جلیلی رییس دانشگاه صنعتی شریف، سید محمودرضا آقامیری رییس دانشگاه شهید بهشتی و فخرالسادات نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تحویل داده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha