هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هشدار زرد صادر کرد

یاسوج- ایرنا- سرپرست مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شرایط جوی برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری استان هشدار سطح زرد صادر شده است.

ولی بهره مند عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:رگبار باران، رعد و برق، وزش تند باد لحظه ای؛در ارتفاعات بارش برف و در برخی مناطق تگرگ از مخاطرات این سامانه است.

وی بیان کرد: لغزندگی جاده ها،،جاری شدن روان آب ها در مسیل ها، احتمال برخورد صاعقه، شکستن شاخه درختان فرسوده و لغو پرواز هواپیماها از اثرات احتمالی این سامانه است،

بهره مند به مردم توصیه کرد: دربازه زمانی فعالیت سامانه مذکور از توقف در حاشیه مسیل‌ها،رودخانه ها خودداری و همچنین از انجام فعالیت‌های کوهنوردی بپرهیزند.

او همچنین به عشایر توصیه کرد: از چرای دام هایشان در نزدیکی رودخانه ها جلوگیری کنند.

بهره مند تاکید کرد:همچنین پرهیز از پارک خودروها در نزدیکی درختان، پاکسازی آبراه ها و کانال های شهری استحکام بخشی سازه های موقت ضرورت دارد.

هشدار زرد برای شرایط جوی، هنگامی صادر می شود که اثرات منفی ضعیفی از جمله اختلال در سفرها در برخی نقاط ایجاد شود. در این سطح از هشدار، بیشتر افراد ممکن است بتوانند

به کارهای روزمره خود ادامه دهند اما برخی دیگر بسته به مکان و یا نوع فعالیت آنها بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند. بنابراین توجه به محتوی هشدار و ارزیابی اینکه آیا فعالیت افراد

می‌تواند تحت تأثیر این هشدار قرار گیرد مهم است.مسئولان باید از وجود پدیده جوی آگاه بوده و تدابیر لازم را در صورت نیاز اتخاذ کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha