پوتین و داسیلوا درباره اوضاع غزه گفت وگو بر آتش بس فوری تاکید کردند

تهران-ایرنا- کاخ کرملین روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: «ولادیمیر پوتین» در تماسی تلفنی با همتای برزیلی خود «لولا داسیلوا» رئیس جمهور برزیل درباره تحولات خاورمیانه و درگیرها بین فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت و گو کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، در این بیانیه آمده است: در مورد وضعیت بشدت وخیم شده جنگ فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت و گوهای مفصلی صورت گرفت.

روسای جمهور دو کشور در این گفت‌وگو «نگرانی جدی خود را در مورد افزایش تعداد تلفات غیرنظامیان ابراز کردند و بر اهمیت اعلام فوری آتش‌بس، تخلیه اتباع خارجی از نوار غزه و اطمینان از دسترسی بلامانع به کمک های بشردوستانه تاکید کردند.»

همچنین از آنجایی که برزیل ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد در ماه جاری میلادی ( اکتبر ۲۰۲۳) را بر عهده دارد، ولادیمیر پوتین و لولا داسیلوا در مورد جنبه های مختلف همکاری مشترک در سازمان ملل به منظور اتخاذ «اقدامات فوری و موثر برای کاهش تنش و پیشبرد واقعی روند صلح بر اساس اساس حقوق بین المللی که در جهان به رسمیت شناخته شده و ایجاد کشور مستقل فلسطین را مقرر می کند» گفتگو کردند.

به گزارش ایرنا، طوفان الاقصی در حالی وارد هفدهمین روز خود شده که بمب افکن‌های رژیم صهیونیستی بدون وقفه بمباران مناطق مسکونی و درمانی غزه را ادامه می‌دهند، اما تا این ساعت نظامیان صهیونیست نتوانسته‌اند وارد غزه شوند، چرا که به خوبی می‌دانند که ورود به غزه یعنی ورود به کمینگاه و باتلاق، که خروج از آن به این راحتی‌ها ممکن نیست.

در تازه‌ترین آمار، شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه طی ۱۷ روز گذشته، پنج هزار و ۸۷ نفر و شمار زخمی‌ها نیز ۱۵ هزار و ۲۷۳ نفر اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha