نخست وزیر هلند: راه حل دو دولتی تنها راه ایجاد ثبات در منطقه است

تهران- ایرنا- مارک روته نخست وزیر هلند در دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر تحقق راه حل دو دولتی و تشکیل دولت مستقل فلسطینی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، روته که دوشنبه به فلسطین سفر کرد به عباس گفت که راه حل دو دولتی «تنها راه ایجاد ثبات در کل منطقه» است.

خبرگزاری هلندی ANP نوشت که نخست وزیر هلند در این دیدار درباره جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه گفت‌وگو کرد.

روته اخیرا گفت: آمستردام به ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه ادامه خواهد داد. مردم غزه باید به آب، غذا و مراقبت‌های پزشکی دسترسی داشته باشند.

روته در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: مراتب همدردی خود و مردم هلند را برای همه قربانیان بی‌گناه خشونت‌های اخیر میان حماس و (رژیم) اسرائیل به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ابراز کردم.

وی افزود: در شرایط کنونی، دسترسی ساکنان بی‌گناه غزه به آب، غذا و مراقبت‌های پزشکی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

روز ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) مقاومت فلسطین، حمله غافلگیرانه‌ای علیه رژیم صهیونیستی انجام داد. نیروهای مقاومت، به یکی از نیرومندترین ارتش‌های جهان ضربه زدند و به طور موقت، چند شهرک اسرائیلی در اطراف غزه را تصرف کردند؛ سربازان اسرائیلی را در زمانی که انتظارش را نداشتند به اسارت گرفتند، شهرک‌نشینان را تحت فشار قرار دادند و حتی موفق شدند سلاح‌ها و خودروهای زرهی رها شده را به دست آورند.

رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ غزه را اشغال کرد و در سال ۲۰۰۵ از آن خارج شد. با این حال، از سال ۲۰۰۷، غزه را تحت محاصره زمینی، دریایی و هوایی قرار داده و آن را به بزرگترین زندان روباز تبدیل کرده است. شواهد زیادی از کشته‌شدن، زخمی‌شدن و بیرون‌کشیدن کودکان فلسطینی از زیر آوار در این تهاجم وحشیانه اسرائیل علیه فلسطینی‌ها و در عملیات مشابه بیش از ۷۵ سال گذشته به دست آمده است که در همه این مدت، باز هم فریادی برای جلوگیری از کشتار کودکان فلسطینی شنیده نشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha