۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85268995
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نتیجه یک نظرسنجی از رقابت نزدیک ترامپ و بایدن با نامزد مستقل

تهران- ایرنا- یک نظرسنجی جدید رقابت نزدیک بین جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق این کشور با نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری فاکس نیوز با استناد به یک نظرسنجی اعلام کرد که بایدن و ترامپ در یک رقابت فرضی در انتخابات ۲۰۲۴ با هم مساوی هستند اما با تهدیدهایی از سوی نامزدهای مستقل در این رقابت مواجه خواهند بود.

طبق نظرسنجی «دانشگاه سافولک» و «یواس‌ای تودی» که روز دوشنبه به وقت محلی منتشر شد، ۳۷ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که از بایدن حمایت می‌کنند و ۳۶ درصد دیگر حامی ترامپ بودند. هرچند نامزدهای مستقل رقابت انتخاباتی یعنی رابرت اف. کندی و کورنل وست به ترتیب حمایت قابل توجه ۱۳ و ۴ درصد را به دست آوردند.

حمایت از کندی به صورت عمده با ۲۳ درصد از سوی رای دهندگان مستقل بود اما وی توانست ۹ درصد حمایت جمهوریخواهان و ۷ درصد حمایت از دموکرات‌ها را به دست آورد. زمانیکه از پرسش‌شوندگان در مورد دومین انتخاب آنها برای رئیس جمهوری پرسیده شد، آنها با اکثریت آرا (۳۶ درصد) گفتند که تاکنون تصمیمی در این مورد نگرفته اند اما کندی با ۲۶ درصد بیشترین آرا را در میان دیگر گزینه ها به دست آورد. ترامپ و بایدن به ترتیب در این میان ۶ و ۵ درصد آرا را کسب کردند.

در این نظرسنجی همچنین در مورد عملکرد بایدن نیز سوال شد که اکثریت قاطع اعلام کردند که آنها از عملکرد رئیس جمهوری آمریکا یا ناراضی (۱۵ درصد) و یا به شدت ناراضی (۴۱ درصد) هستند. ۴۰ درصد دیگر نیز از عملکرد وی ابراز رضایت کردند.

نظرات رای دهندگان در این نظرسنجی نسبت به مجلس سنا کمی بهتر از مجلس نمایندگان بوده است، به طوری که ۳۶ درصد نظر مطلوبی در مورد عملکرد سنا و ۲۴ درصد هم از مجلس نمایندگان رضایت داشتند. ۴۲ درصد نظر نامطلوب نسبت به سنا داشتند، درحالی که ۵۴ درصد نسبت به مجلس نمایندگان دیدگاه نامطلوب داشتند.

با توجه به اینکه مقامات دولتی در کنگره و کاخ سفید می‌توانند با چالش‌های پیش روی مردم مقابله کنند، تعداد زیادی از رای دهندگان گفتند که در این مورد اعتماد بسیار کمی دارند (۳۴ درصد) و یا اصلاً (۲۷ درصد) اعتماد ندارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha