اجرای رزمایش گسترده نظامی در ترکمنستان از زمین، دریا و هوا

تهران - ایرنا - رسانه های آسیای مرکزی گزارش دادند که تمرینات نظامی در مقیاس بزرگ در ترکمنستان با حضور تشکل های نیروی های زمینی، هوایی، دریایی و همچنین یگان های نیروهای ویژه موسوم به «ادرمن ترکمن» با نظارت «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور این کشور برگزار شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تصاویر نادری از تمرینات نظامی در مقیاس بزرگ در ترکمنستان در رسانه های و فضای مجازی اسیای مرکزی منتشر شده است. در این رزمایش، رئیس جمهور سردار بردی محمداف و کلیه تشکل های نیروی های زمینی، پدافند هوایی، نیروی هوایی و نیروی دریایی و همچنین یگان های نیروهای ویژه "ادرمن ترکمن" حضور داشتند.

سردار بردی محمداف رئیس جمهور و فرماندهی کل ارتش ترکمنستان از پایگاه نظامی کلته که در آن مانورهای نظامی مشترک برگزار شد، بازدید کرد. مانورهای تاکتیکی نیز در دریای خزر شکل گرفت.

کانال تلویزیونی محلی «Altyn Asyr» گزارش داد که تمام رویدادهای آموزشی با استفاده از ماهواره ملی ارتباطات مصنوعی (TürkmenÄlem ۵۲оE ) به صورت زنده بر روی مانیتورهای ویژه پخش شد.

در این گزارش آمده است: «مطابق با دکترین نظامی دفاعی کشور، تمرین‌های فعلی با هدف ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای و آموزش رزمی پرسنل نظامی و انجام اقدامات هماهنگ آنها در زمین، هوا و دریا انجام می‌شود.»

به این تیم ها وظایف آموزشی رزمی مانند خنثی کردن گروه های خرابکار دشمن، دفع حملات هوایی دشمن، غلبه بر بدون تلفات با استفاده از پدافند شیمیایی به معنای منطقه آلوده ایجاد شده برای جلوگیری از پیشرفت و عبور از موانع آبی محول شد.

ترکمنستان از سال ۱۹۹۵ دارای وضعیت بی طرفی مثبت بوده و بخشی از هیچ بلوک نظامی-سیاسی نیست. بر اساس گزارش اندیشکده Global Firepower» ۲۰۲۳»، ارتش ترکمنستان پس از ازبکستان و قزاقستان، سومین کشور قدرتمند در بین پنج کشور آسیای مرکزی محسوب می شود.

ترکمنستان با افغانستان (۸۰۰ کیلومتر)، ایران (۱۱۴۸ کیلومتر)، قزاقستان (۴۵۸ کیلومتر) و ازبکستان (۱۶۵۰ کیلومتر) مرز زمینی مشترک دارد. این کشور در دریای خزر با جمهوری آذربایجان، ایران، قزاقستان و روسیه همسایه است. طول کل مرز دریایی ترکمنستان حدود ۶۰۰ کیلومتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha