۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۳۵
کد خبر: 85295963
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

رئیس‌جمهوری ازبکستان بر اهمیت بکارگیری پهپادهای نظامی تاکید کرد

تهران- ایرنا - رئیس‌جمهوری ازبکستان در بازدید از یک واحد نظامی در منطقه «سرخان‌دریا» هم مرز با افغانستان و همچنین پهپادهای «بایراکتار» (Bayraktar) بر اهمیت و توسعه بکارگیری هواپیماهای بدون سرنشین تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری ازبکستان شوکت میرضیایف رئیس جمهوری این کشور در حاشیه بازدید از این یگان نظامی مرزی، از پهپادهای شناسایی و ضربتی موسوم به بایراکتار( Bayraktar TB۲) در حال پرواز بازدید و بر اهمیت استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین تاکید کرد.

وی اصلاحات گسترده در حال اجرا در بخش دفاعی کشور را عامل مهمی در افزایش کارایی رزمی نیروها و بهبود فعالیت بخش‌های نظامی-اداری عنوان کرد.


رئیس‌جمهوری ازبکستان بر اهمیت بکارگیری پهپادهای نظامی تاکید کرد

به گزارش دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری ازبکستان، در یگان نظامی سرخان‌دریا واقع در مرز با افغانستان همه شرایط برای افزایش آمادگی رزمی نیروهای نظامی ایجاد شده است.

رئیس جمهوری ازبکستان با شرایط ایجاد شده در یگان نظامی، تجهیزات نظامی و سلاح‌های مورد استفاده برای حفاظت از مرزها آشنا شد و مسائل مربوط به تولید آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ازبکستان با افغانستان ۱۴۴ کیلومتر طول مرز مشترک دارد.

رئیس‌جمهوری ازبکستان بر اهمیت بکارگیری پهپادهای نظامی تاکید کرد


ازبکستان تنها کشور آسیای مرکزی نیست که هواپیماهای بدون سرنشین از ترکیه خریداری کرده است. پیش از این قرقیزستان در بحبوحه  درگیری‌های مرزی با تاجیکستان از خرید پهپاد رزمی Bayraktar TB۲ خبر داده بود.

شهریور سال گذشته پایگاه هواپیماهای بدون سرنشین قرقیزستان نیز با هدف حفاظت از مرزهای این کشور افتتاح شد.

صادیر جپاروف رئیس جمهور قرقیزستان در مراسم افتتاح نخستین پایگاه پهپادی این کشور تاکید کرده بود که این پایگاه وظایف اصلی پدافند هوایی نیروهای زمینی و واحدهای نظامی نیروهای مسلح قرقیزستان را برای حفاظت از مرزها برعهده دارد.

مدیر توسعه برنامه پهپاد آنکا (ANKA) ترکیه پیشتر گفته بود که تولید این نوع پهپاد در سال ۲۰۲۴ در قزاقستان آغاز خواهد شد.

ارول اوغوز مدیر توسعه برنامه آنکا گفت که قزاقستان قصد دارد تولید این نوع پهپاد را آغاز کند و اکنون موضوع حجم سرمایه گذاری ها در حال بررسی است.

آنکا از پهپادهای اصلی ترکیه محسوب می شود، ترکیه این پهپاد را در دو نسخه شناسایی و رزمی ساخته است. پهپاد آنکا در سال ۲۰۱۰ پرواز کرد و در سال ۲۰۱۳ نیز وارد خدمت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha